MyBB Nederland
[Installatie] Forum in andere map zetten - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: [Installatie] Forum in andere map zetten (/showthread.php?tid=103)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


RE: Forum in andere map zetten - check - 11-25-2011 11:30 PM

PIEPERDEPIEP!

Kan iemand me even verder helpen? Zie bijlage.

In welk htaccess bestand? En waar moet ik deze neerzetten? Of moet ik een nieuwe aanmaken? Zo ja waar moet die daarna neergezet worden?


RE: Forum in andere map zetten - koenwi - 11-26-2011 12:04 AM

In je root. Er steekt ook een voorbeeld bij de plugin bij. (htaccess.example.txt, je moet het wel nog even open doen dan en een paar kleine dingen in wijzigen, daarna hernoemen naar .htaccess en dan in je forumroot plaatsen.)
Hoe er wel rekening mee als je je forum op zijn definitieve plaats zet dat de urls in het .htaccess ook moeten kloppen.


RE: Forum in andere map zetten - check - 11-26-2011 02:23 PM

Ok ook done deal. Nu heb ik nog één vraag:

Welke plugin moet ik gebruiken voor google analytics? Heb er reeds 2 gevonden en die hebben allebei slechte comments.


RE: Forum in andere map zetten - koenwi - 11-26-2011 10:36 PM

Deze lijkt wel ok te zijn: http://mods.mybb.com/view/google-analytics
(En desnoods plak je gewoon die code in je header template (De plaats waar je ook je flavicon kon plaatsen.))


RE: Forum in andere map zetten - check - 11-27-2011 09:43 PM

Zo die staat online.

Nu nog een paar kleine dingetjes (hoop ik)

1. Ik kan geen account aanmaken met een .hu emailadres.

2. Enkele members gaven aan de ver. code goed ingevoerd te hebben maar kregen deze melding:
Foutmelding
• De verificatiecode die u invoerde, was onjuist. Voer de code precies zo in als deze op de afbeelding wordt weergegeven.

3. Ik zou graag zien dat als mensen foto's plaatsen via [img] [/img] dat ik een maximale breedte in kan stellen zodat het forum de foto's automatisch corrigeert.

Enig idee hoe ik deze dingen op kan lossen?

Thx!


RE: Forum in andere map zetten - koenwi - 11-27-2011 10:44 PM

1. Is dat het probleem of hetgeen wat je wil? Indien probleem:Wat is de foutmelding? Maar vermoedelijk wordt het geblokt door een spamfilter.
2. Ga er vanuit dat ze een o met een 0 omgewisseld hebben ofzo, bij de nieuwe mybb versie steekt standaard recaptcha bij, dus best daar je daar naar over gaat binnenkort.
3. http://mods.mybb.com/view/fit-on-page


RE: Forum in andere map zetten - check - 11-27-2011 11:09 PM

(11-27-2011 10:44 PM)koenwi schreef:  1. Is dat het probleem of hetgeen wat je wil? Indien probleem:Wat is de foutmelding? Maar vermoedelijk wordt het geblokt door een spamfilter.
2. Ga er vanuit dat ze een o met een 0 omgewisseld hebben ofzo, bij de nieuwe mybb versie steekt standaard recaptcha bij, dus best daar je daar naar over gaat binnenkort.
3. http://mods.mybb.com/view/fit-on-page


1. Ik zou graag willen dat iedereen zich kan registreren. Mijn vriendin is Hongaarse dus ik denk ik schrijf haar even in maar dat was dus niet mogelijk. Melding is ongeldig mailadres

3. Fit on page geïnstalleerd.

Voeg vervolgens een maximum breedte in, sla het op en krijg een foutmelding die ik niet kan lezen.....

Enig idee wat hier het probleem is?


RE: Forum in andere map zetten - check - 11-28-2011 06:06 PM

Alles gefixed behalve het punt dat ik nog immer geen account aan kan maken met een hongaars mailadres.


RE: Forum in andere map zetten - koenwi - 11-28-2011 06:11 PM

Er was dus een probleem met een chmod van een bestand.
Heb je al geprobeerd om via het beheerdersCS haar account aan te maken? (gebruikers en groepen => toevoegen) Daar zitten heel wat minder controles op van mogelijke plugins.


RE: Forum in andere map zetten - check - 11-28-2011 06:14 PM

(11-28-2011 06:11 PM)koenwi schreef:  Er was dus een probleem met een chmod van een bestand.
Heb je al geprobeerd om via het beheerdersCS haar account aan te maken? (gebruikers en groepen => toevoegen) Daar zitten heel wat minder controles op van mogelijke plugins.

Ja die chmod ja, was de naam even kwijt.

Dat heb ik nog niet geprobeerd maar dat lost het probleem ook niet op.

Aangezien Twente veel Europees speelt komen er ook veel buitenlandse mensen op de site. Deze wil ik de toegang zeker niet weigeren. Met een gastenforum wil ik liever niet werken.




EDIT:

Het werkt nu ook met .hu.

Zal wel met die andere error te maken hebben gehad.

Ander puntje: Moet ik alle updates uitvoeren? Las dat 1.6.5 beschikbaar is.