MyBB Nederland
Gezocht.. - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Gezocht.. (/showthread.php?tid=30)

Pagina's: 1 2


Gezocht.. - Falcon - 04-01-2010 10:33 PM

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten als je het Nederlands-talenpakket download voor je Mybb forum heb je ook images van knoppen zoals:

reageer,
nieuwe discussie
bewerken
rapporteren
etc. etc

Maar deze zijn voor een blauwe lay-out, en nu ben ik op zoek voor een RODE lay-out en natuurlijk in het Nederlands.

Kan iemand mij hieraan helpen??

alvast bedankt!!


RE: Gezocht.. - knol - 04-01-2010 11:02 PM

Volgens mij moeten er wel ergens psd bestanden te vinden zijn op de site van mybb zelf, of in het forum daar. Deze kun je vervolgens als je het een beetje orgineel wilt houden aanpassen naar smaak en tekst natuurlijk.


RE: Gezocht.. - Falcon - 04-02-2010 02:15 AM

(04-01-2010 11:02 PM)knol schreef:  Volgens mij moeten er wel ergens psd bestanden te vinden zijn op de site van mybb zelf, of in het forum daar. Deze kun je vervolgens als je het een beetje orgineel wilt houden aanpassen naar smaak en tekst natuurlijk.

Ik heb eens een beetje hier en daar geneust maar helaas nog niks tegen gekomen, heb jij toevallig een linkje erna ofzo dat zou me enorm al helpen.

Want hoef niet speciale te hebben als ik de originele al heb en dan in de rode kleur ben ik al happy!!!


bedankt alvast


RE: Gezocht.. - knol - 04-02-2010 10:12 AM

Ik heb helaas geen link voor je, heb wel een hele poos zitten zoeken.
Maar op zich zou je met photoshop alles kunnen aanpassen.
Zolang ik een forum heb heb ik nooit een standaard thema gebruikt.
Meestal heb ik de orginele bestanden dan zo aangepast dat je niks orgineels meer terugziet.
Voordeel hiervan is dat je dan alle namen meteen juist hebt...
Een tip heb ik wel voor je, moet je een gif afbeelding aanpassen, zet deze dan eerst op de normale afbeeldings eigenschappen ipv de gif, die kan maar 256 kleuren aan. Daarna kun je wel weer opslaan als gif en wordt het weer zoals het zijn moet.
Verder heb ik zip bestand hier met een psd waar allerlei icons in zitten die je wel kunt gebruiken denk ik. Volgens mij zijn dat wel de orginele!


RE: Gezocht.. - Falcon - 04-02-2010 01:25 PM

Super dankje hier wil ik wel mee aan de slag, maar heb er wel een paar vragen over. Dit is helemaal nieuw voor mij om dit dus zelf te gaan doen, mocht het dan ook goed gelukt zijn wil ik dit gerust met jullie delen.


Ik heb dus dat PSD bestandje gedownload enne als ik deze open met Photoshop zie ik een hele lijst met incoontje (de bekende icoontje Big Grin)

Maar hoe kan ik die nu gaan aanpassen dat ik er dus die buttons van kan ga maken. Ik wil dus graag een rode balk met de test en het desbetreffende icoontje erboven op zie een voorbeeld:

[Afbeelding: newreply.gif]

Zoals jullie zien had ik de buttons gedownload en de kleuren gewoon aangepast maar dan wordt de tekst heel onduidelijk en met jou stappen moet het erg duidelijk blijven.

Dus hoe kan ik dit bewerken zodat ik een mooie balk (rode balk) kan maken en daar de tekst en icoon in zet.

Dankje voor het helpen alvast!!


RE: Gezocht.. - knol - 04-03-2010 12:54 AM

Zoals je denk ik wel weet krijg je met png denk het mooiste eindresultaat, dat is alvast handig om te weten. Verder kun je natuurlijk simpelweg een vaste hoogte instellen voor button. Vul deze vervolgens, maak een nieuwe laag en trek deze eerste laag met kleur wat naar onderen. Dan kun je de iconen erboven uit laten steken. Als de achtergrond dan transparant is in photoshop, en je slaat het op als png dan zou het ook in je forum goed moeten komen. Nadeel van je idee is dat de letters wel vrij klein zullen worden denk ik waardoor de tekst wat moeilijk leesbaar wordt. Verder is rood natuurlijk wel een agressieve kleur he... Wink


RE: Gezocht.. - Falcon - 04-03-2010 01:48 PM

Nou is dus helemaal gelukt Big GrinBig Grin en hier mijn resultaten van wat ik ervan heb gemaakt Big GrinBig Grin

[Afbeelding: mijnknoppen.png]


Helemaal vertaalt naar Nederlands en kleur ook aangepast naar rood.

Ik vind het erg goed uitzien en gelukt!!


Wat vind je ervan???



groeten.


RE: Gezocht.. - knol - 04-03-2010 02:28 PM

Dat is aardig gelukt he?
Alleen met al die copyrightletters is het iewat moeilijk te zien haha!
Verder zou ik het verwijderkruisje denk ik wit maken ofzo, zo valt ie niet echt op.
(beetje omgekeerde wereld he...)


RE: Gezocht.. - Falcon - 04-03-2010 08:26 PM

Haha zie het op de pc zag het er wat minder aanwezig uit (A)

Maargoed ik zal eens het kruisje wit maken Big Grin


RE: Gezocht.. - Paulos - 04-04-2010 10:37 AM

Ziet er goed, uit alleen wel jammer dat je direct zoveel kopie rights erop zet. Want ik heb ze dan niet nodig, maar iemand anders misschien wel. En jij vond het al lastig om ze rood te krijgen, maar dan had je ook iemand kunnen helpen door deze vrij te geven.