Het is nu 03-29-2024, 04:15 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inlog problemen leden
05-08-2011, 09:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-08-2011 om 09:19 PM door Iris.)
Bericht: #1
Inlog problemen leden
Hallo,

Een kleine week geleden zijn wij overgestapt van phpfusion naar mybb omdat mybb meer mogelijkheden bevat die ik wil gebruiken dan phpfusion.

We hebben zo goed als alles kunnen overzetten met een aantal foutjes maar dat geeft niet dat zijn dan de schoonheidsfoutjes Wink

We hebben alle leden een random paswoord gegeven maar een aantal van die leden lukt het niet om in te loggen... volgens ons komt dit onder meer doordat zij denken dat het paswoord er reeds in staat.. Zie printscreen.

[Afbeelding: voorbeeld.png]

Kan dit uitgeschakeld worden? Zoja hoe kunnen we dit doen?

Alvast bedankt!

Groetjes

http://www.PspDesign.be Waar men kan leren werken met het programma Paint Shop Pro
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2011, 09:33 PM
Bericht: #2
RE: Inlog problemen leden
Hey

Je forum ziet er mooi uit! Smile

Ik merk dat leden heel vaak de mail die ze ontvangen gewoon niet of slecht lezen.
Wanneer ze een wachtwoordreset aanvragen krijgen ze namelijk nog geen wachtwoord, maar een resetcode. Pas als ze die hebben ingevuld op het forum (of de link volgen), krijgen ze een nieuw wachtwoord toegezonden. Maar vele halen die mailtjes door elkaar (of volgen ze in ieder geval niet correct) en drukken dan verschillende keren op nieuw wachtwoord en weten dan niet meer met wat ze nog moeten inloggen. Dus mooi alles volgen is de boodschap.

Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid (als het slechts om een paar leden gaat) om via het beheerdersCS, zelf een wachtwoord bij die gebruiker in te vullen. Daarna stuur je hem/haar dat door in een mailtje, met de melding dat ze het direct erna in hun gebruikersCS moeten veranderen in een eigen gekozen wachtwoord. Dat is vaak het makkelijkst.

Wat wil je nog juist uitschakelen?

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2011, 09:38 PM
Bericht: #3
RE: Inlog problemen leden
(05-08-2011 09:33 PM)koenwi schreef:  Hey

Je forum ziet er mooi uit! Smile

Ik merk dat leden heel vaak de mail die ze ontvangen gewoon niet of slecht lezen.
Wanneer ze een wachtwoordreset aanvragen krijgen ze namelijk nog geen wachtwoord, maar een resetcode. Pas als ze die hebben ingevuld op het forum (of de link volgen), krijgen ze een nieuw wachtwoord toegezonden. Maar vele halen die mailtjes door elkaar (of volgen ze in ieder geval niet correct) en drukken dan verschillende keren op nieuw wachtwoord en weten dan niet meer met wat ze nog moeten inloggen. Dus mooi alles volgen is de boodschap.

Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid (als het slechts om een paar leden gaat) om via het beheerdersCS, zelf een wachtwoord bij die gebruiker in te vullen. Daarna stuur je hem/haar dat door in een mailtje, met de melding dat ze het direct erna in hun gebruikersCS moeten veranderen in een eigen gekozen wachtwoord. Dat is vaak het makkelijkst.

Wat wil je juist nog uitschakelen?

Dat hebben we al gedaan met eerst een random generated en nadien er zelf nog eens een nieuw in gezet... maar nog steeds lukt het die aantal niet... heel raar

http://www.PspDesign.be Waar men kan leren werken met het programma Paint Shop Pro
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2011, 09:42 PM
Bericht: #4
RE: Inlog problemen leden
En kan je zelf inloggen onder hun account met het wachtwoord dat je hen hebt gegevens?
Dan weet je al of het probleem aan het forum ligt of eerder aan een inlogprobleem bij het lid zelf?

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2011, 09:42 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-08-2011 om 09:43 PM door Iris.)
Bericht: #5
RE: Inlog problemen leden
hoe kunnen we instellen dat als ze http://www.pspdesign.be/forum en forum.pspdesign.be gebruiken hoe kunnen we het domein en het pad van de cookies instellen als ze beiden urls gebruiken... hoop dat je me begrijpt Koenwi en bedankt voor het compliment trouwens.

domein van de cookies is momenteel ingesteld .forum.pspdesign.be en pad /


(05-08-2011 09:42 PM)koenwi schreef:  En kan je zelf inloggen onder hun account met het wachtwoord dat je hen hebt gegevens?
Dan weet je al of het probleem aan het forum ligt of eerder aan een inlogprobleem bij het lid zelf?

Zelf lukt het ons wel.

http://www.PspDesign.be Waar men kan leren werken met het programma Paint Shop Pro
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2011, 09:57 PM
Bericht: #6
RE: Inlog problemen leden
In de bijlage is een plugin die automatisch het cookiepad gaat aanpassen en één die de url van het forum aanpast.
Die kan je eens proberen, maar ik denk dat het uiteindelijk beter is om om 1url uit te kiezen en mensen die de andere bezoeken gewoon te redirecten naar de juiste url.

Mogelijk kan dat ook het inlogprobleem geven bij sommigen.


Bijlagen
.php  autosetcookies.php (Grootte: 2.5 KB / Aantal keer gedownload: 446)
.php  autosetbburl.php (Grootte: 2.38 KB / Aantal keer gedownload: 454)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2011, 12:12 AM
Bericht: #7
RE: Inlog problemen leden
Is nu ingesteld met deze bijlages, hopelijk is het hiermee opgelost Smile

Wat ik nog graag zou uitschakelen dat is dat daar automatisch die bolletjes staan net alsof je paswoord onthouden is... als het onthouden is mag dat er staan maar nu is het waarschijnlijk voor velen een verwarring dat hun paswoord er staat... denken we dan...

Nogmaals bedankt!

http://www.PspDesign.be Waar men kan leren werken met het programma Paint Shop Pro
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2011, 11:32 PM
Bericht: #8
RE: Inlog problemen leden
Bij 1 is het probleem van inloggen nu opgelost... de andere van wie ik weet dat ze inlog problemen heeft heb ik nog niet gehoord...

Bedankt!

http://www.PspDesign.be Waar men kan leren werken met het programma Paint Shop Pro
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-10-2011, 10:40 AM
Bericht: #9
RE: Inlog problemen leden
Die bolletjes zijn overigens daar voor een goede reden... die zijn er om te voorkomen dat mensen wachtwoorden kunnen lezen. Nu snap ik jouw dilemma wel, maar het is een basisfunctie die ontworpen is voor de veiligheid van je leden! Het zit dan ook diep ingebouwd in je forum, als je het wel zou aanpassen, dan loop je een grote kans dat je iedere keer bij iedere update van de forumsoftware al die aanpassingen opnieuw moet uitvoeren. Ik denk dat het makkelijker is ergens een bericht te posten voor je leden waarin je uitlegt hoe het zit en waarom. Wink

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)