Het is nu 03-28-2024, 07:02 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Installatie Forum in andere map zetten
11-24-2011, 11:41 PM
Bericht: #41
RE: Forum in andere map zetten
(11-24-2011 11:26 PM)koenwi schreef:  Die kan je aanpassen bij 'sjablonen en themas' => *thema dat je gebruikt* => global.css => #panel
Daar de width.

Ok thx maar dan gaat de tekst niet mee.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 12:20 AM
Bericht: #42
RE: Forum in andere map zetten
De tekst wordt toch mee samengedrukt als je die waarde kleiner maakt of meer verspreid bij groter. Wat zou er met de tekst moeten gebeuren?

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 01:02 AM
Bericht: #43
RE: Forum in andere map zetten
(11-25-2011 12:20 AM)koenwi schreef:  De tekst wordt toch mee samengedrukt als je die waarde kleiner maakt of meer verspreid bij groter. Wat zou er met de tekst moeten gebeuren?

Tekst gaat wel mee als je gaat persen maar als je het ding breder maakt dan verspringt de tekst niet en blijft dus op dezelfde positie. Beste raar maarja.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 12:10 PM
Bericht: #44
RE: Forum in andere map zetten
Het probleem is dus dat de tekst op verschillende lijnen blijft staan?

Dit kan je verhelpen bij 'sjablonen en themas' => sjablonen (menu links) =>*thema dat je gebruikt* => header sjablonen => header_welcomeblock_member

Daar moet je overal <br /> weghalen (of vervangen door -), (staat er 2x in) vanaf dan komt alles achter elkaar en zal het verspringen afhankelijk van de grootte.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 08:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-25-2011 om 08:22 PM door check.)
Bericht: #45
RE: Forum in andere map zetten
Ok thx. Gelijk maar even de tekst "nieuwe berichten" ver gemaakt. Jammer dat hier geen extra button voor is. Belangrijke functie.

Vandaag ook even mybb gomobiler geinstalleerd en daar de kleuren nagenoeg allemaal aangepast. Paar kan ik er helaas niet vinden. Wellicht dat jij deze weet te vinden.

Betreft de kleur die naar voren komt als je klikt op de naam van je forum om bijv terug naar de homepage te gaan. Deze is oranje. Kan deze nergens vinden.

Daarnaast heb je tussen de topics een dun blauw streppje. Deze wil ik zwart maken maar ook deze kan ik niet vinden.

Als laatste als je naar cp dan is daar de achtergrond van de buttons blauw. Deze zou ik graag rood maken.

Misschien weet je het misschien ook niet maar ik waag het er toch op Smile

----------------

Dan heb ik nog wat vraagjes alvorens ik het forum morgen of zondag online gooi.

1. Is er iets om de site omhoog te gooien in google? Soort SEO ding?
2. Moet ik iets doen met de caching? Aangezien ik gebruik maak van een shared server.
3. Aangezien ik een aanval verwacht van boze mensen wat MOET ik goed hebben staan om het forum veilig te laten lopen en mensen buiten te houden?
4. in welke mappen moet ik htaccess files hebben? Heb nu alleen eentje in de map inc.
5. Oja en ik zou graag een favicon toevoegen maar weet niet waar.

Verder denk ik dat alles wel goed staat eigenlijk.

Elke tip is uiteraard nog welkom.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 10:11 PM
Bericht: #46
RE: Forum in andere map zetten
- Een Oranje kleur heb ik niet meteen dus moet ik nog nakijken.
- Het dunne blauwe streepje: *gomobile thema* => global.css => .trow1, .trow2
Daar staat rechts: border-bottom: 1px solid #ddd;
Die #ddd is het grijze en kan je zwart maken door het te veranderen in #000
- Bedoel je de kleur van de knoppen of de kleur achter de knoppen?

(Een handige tool om snel te vinden wat je juist moet aanpassen is voor Firefox de plugin 'firebug', dan beweeg je met je muis over je site en kan je zien wat er voor zorgt dat iets een bepaalde kleur, hoogte,... heeft en in realtime de kleuren al uittesten zonder iets aan je site te veranderen.)

1. Google Seo plugin: http://mods.mybb.com/view/google-seo
2. Je kan bij instellingen => Server en optimalisatie => 'GZip-compressie gebruiken' aanvinken, voor de rest zit alles wel in orde en kan je zelfs grootte communities houden in een shared hosting omgeving.
3. Mooi vooruitzicht. Je hebt al heel wat gedaan, je zou nog als extra een plugin kunnen plaatsen die proxy servers blokt of landen blokkeren,... maar het hangt natuurlijk af van wat zij als 'aanval' beschouwen en van plan zouden zijn. Ook deze plugin is er nog: http://mods.mybb.com/view/myprotection-2 Maar als je je forum up2date houdt en met hetgene dat je al gedaan hebt zou alles in orde moeten zijn.
4. Je zou, als je de enige admin bent, je adminmap nog eens extra kunnen afschermen met een .htaccess wachtwoord. Kwestie van het moeilijker te maken om in het beheerdersCS binnen te raken voor ongewenste gasten.
5. Icon kan bij sjablonen (menu links) => *thema dat je gebruikt* => Niet-gegroepeerde sjablonen => headerinclude
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> ergens plaatsen.
en favicon.ico dan in je root. (Er zijn ook plugins te vinden op mybb.com die dat voor je doen.)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 10:28 PM
Bericht: #47
RE: Forum in andere map zetten
(11-25-2011 10:11 PM)koenwi schreef:  - Bedoel je de kleur van de knoppen of de kleur achter de knoppen?
Beide Wink

(Een handige tool om snel te vinden wat je juist moet aanpassen is voor Firefox de plugin 'firebug', dan beweeg je met je muis over je site en kan je zien wat er voor zorgt dat iets een bepaalde kleur, hoogte,... heeft en in realtime de kleuren al uittesten zonder iets aan je site te veranderen.)

Ok Ga ik effe proberen

De rest neem ik nu ook even door.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 10:33 PM
Bericht: #48
RE: Forum in andere map zetten
*GoMobile thema* => usercp.css => .usercp_navigation
Daar bij background de #23a0da vervangen in de kleur die je wil, de knoppen krijgen diezelfde kleur maar ietsjes donkerder.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 10:58 PM
Bericht: #49
RE: Forum in andere map zetten
(11-25-2011 10:33 PM)koenwi schreef:  *GoMobile thema* => usercp.css => .usercp_navigation
Daar bij background de #23a0da vervangen in de kleur die je wil, de knoppen krijgen diezelfde kleur maar ietsjes donkerder.

TOP! Ook even het zelfde menu voor de admin aangepast.

Oja en dat oranje wat ik bedoel is dat oranje randje dat om elke knop komt als je erop druk. Bijv. de knop ucp. Binnen die oranje rand komt dan ook een soort gele/oranje waas. Als ik deze twee weg heb is het hele mobiele gebeuren op orde. Big Grin
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-25-2011, 11:10 PM
Bericht: #50
RE: Forum in andere map zetten
Probeer eens bij *GoMobile thema* => global.css => #panel a:hover
En daar de background.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)