Het is nu 03-28-2024, 10:29 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Installatie Forum in andere map zetten
11-22-2011, 12:36 PM
Bericht: #11
RE: Forum in andere map zetten
(11-22-2011 12:07 PM)koenwi schreef:  Is de installatie gisteren gelukt?
We hebben in ieder geval je opmerkingen meegenomen en de installatiegids hier wat aangepast.

Ja is gelukt. Ben druk bezig met het invoeren van data.

Ps. Misschien is het ook handig om aan te geven in de gids dat voor het activeren je achter de url /install/index.php moet staan.

Bedankt voor de hulp tot dusver.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-22-2011, 01:52 PM
Bericht: #12
RE: Forum in andere map zetten
Fijn om te horen Smile
De url is één van de dingen die we gisteren aangepast hebben omdat die inderdaad niet helemaal duidelijk was.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-22-2011, 09:46 PM
Bericht: #13
RE: Forum in andere map zetten
Kreeg net een melding / maximale serverbelasting en kon verder niets meer. Nu weer ingelogd met een ander account maar ik was de enge op de site.

Moet ik een update doen ofzo?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-22-2011, 10:06 PM
Bericht: #14
RE: Forum in andere map zetten
Je kan de enigste persoon op je site zijn, maar in een shared hosting omgeving kunnen er 100den andere sites op dezelfde server staan die de server belasten. Hou dat dus ook wat in je achterhoofd dat je eigen website daar ook hinder zal van ondervinden indien die belasting langere tijd te hoog is. En daar kan de forumsoftware of jijzelf niets aan doen, dat zit bij de hosting.

Maar je kan op het beheerdersCS bij instellingen => Server en optimalisatie => 'Maximale serverbelasting' op 0 plaatsen, dan krijg je in ieder geval al geen melding meer te zien.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-22-2011, 10:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-22-2011 om 10:21 PM door check.)
Bericht: #15
RE: Forum in andere map zetten
Hm ok zal het weer terugzetten naar 0 dan.

Nog een vraagje, welke plugins zijn aanbevolen? Site moet zat of zodag live maar zonder beveiliging lijkt me dit niet handig. Andere tips daarnaast?
Oja nog een vraag:

Hoe kan ik de optie " bericht verwijderen" uitschakelen? Dit is iets wat de memebers niet mogen bij mij. Kan de optie echter niet vinden.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-22-2011, 10:31 PM
Bericht: #16
RE: Forum in andere map zetten
Hier vind je nog wat extra ivm beveiliging: http://mybboard.nl/support/knowledgebase.php?category=5
De stopforumspam plugin weet bij ons toch wat buiten te houden, dus die raad ik wel aan. Voor de rest is MyBB wel veilig op zichzelf.

De rest van de plugins zullen dus vooral zijn om extra functionaliteiten toe te voegen die je mist, maar dat is meestal persoonlijk of afhankelijk van het type community, en merk je ook vaak vanaf je bezig bent. Overdrijf er ook best niet mee, want in sommige gevallen geven ze ook extra werk bij updates.

Je kan de optie 'berichten verwijderen' uitschakelen bij 'gebruikers en groepen' => groepen (menu links) => *op de groepen klikken waarvan je het wil uitschakelen* => tab: 'forums en berichten' en dan onderaan.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-23-2011, 09:54 AM
Bericht: #17
RE: Forum in andere map zetten
(11-22-2011 10:31 PM)koenwi schreef:  Hier vind je nog wat extra ivm beveiliging: http://mybboard.nl/support/knowledgebase.php?category=5
De stopforumspam plugin weet bij ons toch wat buiten te houden, dus die raad ik wel aan. Voor de rest is MyBB wel veilig op zichzelf.

• Ga naar inc/config.php en open dit (bv: downloaden met filezilla en daarna bewerken met notepad (en weer terug uploaden)).
Hier vindt u standaard:
$config['admin_dir'] = 'admin';

Verander 'admin' in een iets anders, vanaf dat moment is de login van uw BeheedersCS niet langer te vinden op forumnaam.nl/admin/, maar op forumnaam.nl/*nieuweNaam*/

Ik ik heb de naam admin veranderd in wat anders. Alleen het dikgedrukte deel. Kom er met de nieuwe naam niet in maar met de oude admin wel. Ook na cash reload en geschiedenis wissen blijft dit probleem. Moet ik in de backoffice nog een link aanpassen? Heb gekeken maar kan deze niet vinden.


De andere optie Hierna kan u ook nog: $config['hide_admin_links'] = 0;
veranderen in: $config['hide_admin_links'] = 1; werkt wel.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-23-2011, 10:27 AM
Bericht: #18
RE: Forum in andere map zetten
En heb je ook de map zelf in de nieuwe naam veranderd?

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-23-2011, 10:33 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-23-2011 om 10:34 AM door check.)
Bericht: #19
RE: Forum in andere map zetten
(11-23-2011 10:27 AM)koenwi schreef:  En heb je ook de map zelf in de nieuwe naam veranderd?

Nee niet gedaan en nu werkt het dus wel.

Staat ook niet in de beschrijving.

Ik volg de stappen zoals genoemd op deze pagina.

Ga naar inc/config.php en open dit (bv: downloaden met filezilla en daarna bewerken met notepad (en weer terug uploaden)).
Hier vindt u standaard:
$config['admin_dir'] = 'admin';

Verander 'admin' in een iets anders en verander de map 'admin' in diezelfde naam, vanaf dat moment is de login van uw BeheedersCS niet langer te vinden op forumnaam.nl/admin/, maar op forumnaam.nl/*nieuweNaam*/

Hier moet dus iets bijstaan ga naar ftp en verander daar in de root het mapje admin in "*****"

We zijn weer een stapje verder. Smile






Ondertussen askimet ook ingeschakeld en geactiveerd.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-23-2011, 10:37 AM
Bericht: #20
RE: Forum in andere map zetten
We hebben het er inmiddels bijgeschreven. Smile

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)