Het is nu 03-28-2024, 02:36 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TS naam aanpassen
02-10-2013, 08:58 PM
Bericht: #1
TS naam aanpassen
Is er een mogelijkheid om eenvoudig de naam aan te passen van een topicstarter.

Voorbeeld,

Ik heb een nickname IBPH en Admin. Diverse topics wil ik van IBPH aanpassen naar Admin (dus niet alle)

http://www.ibph.nl
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-11-2013, 06:48 PM
Bericht: #2
RE: TS naam aanpassen
Indien het om 1 gebruiker gaat die je 2 namen wil laten weergeven denk ik niet dat het eenvoudig kan. Zolang het lid bestaat gaat het forum altijd de naam ophalen in de usertabel waar de naam uniek is.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-11-2013, 07:29 PM
Bericht: #3
RE: TS naam aanpassen
Gaat het dan niet via de DB?
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-11-2013, 07:44 PM
Bericht: #4
RE: TS naam aanpassen
Voor zover ik kon zien wordt de username bijgehouden bij het bericht en (natuurlijk) in users-tabel. Zolang de gebruiker bestaat gaat het forum die uit de users-tabel halen, pas vanaf het lid verwijderd is wordt er naar de username gekeken die bij het bericht is opgeslagen. Dus dingen wijzigen in de DB gaat pas werken als je de gebruiker verwijderd of als er op elke plaats waar de gebruikersnaam wordt opgevraagd in de forumsoftware wordt aangegeven welke naam hij moet gaan gebruiken. Het zal dus wel mogelijk zijn, maar ik zie geen eenvoudige oplossing met 1 gebruiker.

Indien admin & IBPH 2 verschillende gebruikers zijn gaat het wel en dan kan je bepaalde berichten gaan overhevelen met zo'n query:
PHP-code:
UPDATE mybb_threads SET username='USERNAME'uid='user uid' WHERE tid IN (1,2,3,4); 

PHP-code:
UPDATE mybb_posts SET username='USERNAME'uid='user uid' WHERE pid IN (1,2,3,4); 

Het meeste werk zal de lijst met pids & tids samenstellen zijn. Het overhevelen naar een andere gebruiker is daarna makkelijk te doen met de 2 queries. Wel even alle statistieken terug opnieuw laten berekenen daarna dat het aantal berichten terug klopt.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-11-2013, 08:00 PM
Bericht: #5
RE: TS naam aanpassen
mmmm, klinkt nog niet eenvoudig dus.

Wellicht dan maar voor de mogelijkheid kiezen om de twee account te gaan samenvoegen en een nieuwe account maken.

http://www.ibph.nl
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-11-2013, 08:08 PM
Bericht: #6
RE: TS naam aanpassen
Als je 2 accounts hebt is het enkel een kwestie van alle posts (pid) (+ gestarte discussies = tid) die je wil overzetten verzamelen en invullen in de 2 queries.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)