Het is nu 04-20-2024, 12:07 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inlogproblemen admin/user
04-01-2013, 03:33 PM
Bericht: #1
Inlogproblemen admin/user
Hey,

Op dit forum ( http://fandomforum.nl/index.php ) zijn momenteel twee grote problemen bij het inloggen. Als gebruiker op het forum zelf zegt ie: je bent aangemeld, maar wanneer je weer op de index.php komt ben je dat niet. Het tweede is wanneer je naar de AdminCP wil gaan, je logt in, je komt in het menu, alles lijkt dus oké. Maar vanaf je ergens opdrukt loopt het mis.
Als je al ingelogd bent kun je er gewoon op. Buiten de AdminCP.

De databases van dit forum zijn van een ouder forum van dezelfde MyBB versie om zo geen gegevens te moeten verliezen bij het veranderen van het domein. De fout ligt volgens mij echter niet daar, hoewel het eerst voor een heleboel problemen had gezorgd.

In het begin toen we pas verandert waren van domein was er ook sprake van dit probleem. Het leek te komen door een verouderde plugin die niet meer tussen de files stonden maar wel nog in de settings. Nu heb ik overlaatst deze terug proberen te installeren. Maar die werkte jammer genoeg niet meer. Ik heb dus weer alle files verwijdert en ook alle sporen er van in de settings. Maar het is blijkbaar niet opgelost zo.

Als je tijd hebt, en je kan het even nakijken ben je van harte bedankt. Als je een test account nodig hebt stuur je maar een pb. Al weet ik niet in hoeverre accounts aanmaken werkt.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-01-2013, 04:16 PM
Bericht: #2
RE: Inlogproblemen admin/user
Het probleem komt door de wijziging van domein, doordat de cookie instellingen niet zijn aangepast.

Het makkelijkste is om het bestandje inc/settings.php te openen en daar:
$settings['bburl'] & $settings['cookiedomain'] na te kijken. Deze moeten matchen met je nieuwe domeinnaam.
Cookiedomain moet bv: .fandomforum.nl zijn.

Daarna zou je weer moeten kunnen inloggen. Pas dan ook op het beheerdersCS => instellingen => algemeen, de waardes van 'Locatie website' & 'Domein voor cookies' aan, zodat de wijziging ook zeker in de database is doorgevoerd.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-01-2013, 04:31 PM
Bericht: #3
RE: Inlogproblemen admin/user
Dankjewel voor de hulp. Het domein voor cookies was inderdaad nog niet aangepast.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)