Het is nu 03-28-2024, 10:28 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diverse vragen
09-03-2013, 07:05 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-03-2013 om 07:06 AM door GeoLeaks.)
Bericht: #1
Diverse vragen
Wij hebben gekozen voor MyBB om eem middel groot forum op te gaan draaien. De installaie en NL pakket is gelukt en we zijn nu bezig om berichten vanuit een vorig forum over te zetten naar het nieuwe forum. Het begint nu tijd te worden voor wat vragen over instellingen en layout. Er zijn tal van vragen, maar ik zal beginnen met de eerste twee:

1) datum en maand hebben we kunnen omdraaien. Alleen de tijd blijft consequent 2 uur achter lopen wat we ook veranderen aan de instellingen. Verder zie ik geen optie om te veranderen naar 24 uurs notatie. Hoe zijn deze 2 zaken op te lossen?

2) de grijze achtergrond links en rechts van het forum zou ik graag willen veranderen naar een plaatje. Hoe kan dit worden gedaan?

Ik hoop dat jullie met ons mee willen denken, zodat wij het forum zodanig kunnen inrichten dat we er weer jaren mee vooruit kunnen. Overigens mijn complimenten voor deze software. Als ik dit vergelijk met phpBB3 dan is het heerlijk om mee te werken!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 09:21 AM
Bericht: #2
RE: Diverse vragen
Welkom! Smile

1) Tijd kan je zowel instellen op het beheerdersCS bij de instellingen, als op je eigen gebruikersCS. De tijd van het beheerdersCS wordt aan nieuwe leden (en gasten) toegekend, maar voor bestaande leden blijft de tijd van het gebruikersCS gelden. Dus mogelijk moet je op één van de 2 nog een instelling wijzigen voordat je het zelf ziet.
De tijdweergave (beheerdersCS => instellingen => datum & tijd) is hoofdlettergevoelig. Een kleine h zal tot 12u gaan, een grote H tot 24u. Mogelijk zit daar het probleem.

2) De grijze achtergrond (zoals hier) kan je wijzigen op het beheerdersCS => sjablonen & thema's => *thema('s) die je gebruikt => global.css. Daar kies je voor 'body' in het dropdown menu, waarna je bij 'Background' een andere url kan instellen. Mogelijk is dit verschillend indien je een ander thema gebruikt, maar als je het niet zou vinden kan je altijd de naam van het thema of de url van je forum even doorgeven.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 10:34 AM
Bericht: #3
RE: Diverse vragen
Dank je voor je welkom koenwi!

Punt 1 is gelukt. De h of H maakte inderdaad het verschil. In de beheerdersCS stond de tijd goed, in de gebruikersCS naar +2 GMT gezet en toen was het opgelost. Zomertijd uiteraard aan Wink

Punt 2: ik gebruik de default template. Als ik body bekijk zie ik bovenaan bij background #efefef staan, dus geen URL. Is dit zomaar te vervangen door een url van een achtergrond plaatje?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 10:39 AM
Bericht: #4
RE: Diverse vragen
Zoiets kan je als waarde van background invullen: #e6e6e6 url(images/bg.gif)
waarbij dan de afbeelding gewoon in je images map staat en #e6e6e6 de kleur in rgb voor mocht de afbeelding niet geladen kunnen worden. Je kan er ook nog achter plaatsen of de afbeelding herhaald moet worden e.d., meer info: http://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_background.asp

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 11:14 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-03-2013 om 11:16 AM door GeoLeaks.)
Bericht: #5
RE: Diverse vragen
Via ftp heb ik in de images map van het forum een plaatje gezet en vervolgens achter background de url ingegeven #e6e6e6 images/stafkaart.jpg

Citaat:body {
background: #e6e6e6 images/stafkaart.jpg;
text-align: center;
line-height: 1.4;

color: #000;
font-family: Verdana, Arial, Sans-Serif;
font-size: 13px;

Vervolgens opslaan en afsluiten en naar het forum gegaan, maar de achtergrond blijft grijs. Doe ik ergens iets verkeerd?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 12:17 PM
Bericht: #6
RE: Diverse vragen
De url(...) moet er ook nog bij, dus:
#e6e6e6 url(images/stafkaart.jpg)
zou moeten werken.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 01:27 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-03-2013 om 01:28 PM door GeoLeaks.)
Bericht: #7
RE: Diverse vragen
body {
background: #e6e6e6 http://www.geoleaks.nl/forum/images/stafkaart.jpg ;
color: #000;
text-align: center;
line-height: 1.4;

font-family: Verdana, Arial, Sans-Serif;
font-size: 13px;
}

Maar helaas geen verandering.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 01:34 PM
Bericht: #8
RE: Diverse vragen
Je moet url(..) bij de link plaatsen:
PHP-code:
background#e6e6e6 url(http://www.geoleaks.nl/forum/images/stafkaart.jpg); 
Dus letterlijk url( voor de link en dan afsluiten met )

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 01:43 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-03-2013 om 01:44 PM door GeoLeaks.)
Bericht: #9
RE: Diverse vragen
Dit zou hem dan moeten zijn:

body {

background: #e6e6e6 url (http://www.geoleaks.nl/forum/images/stafkaart.jpg) ;
color: #000;
text-align: center;
line-height: 1.4;

font-family: Verdana, Arial, Sans-Serif;
font-size: 13px;
}

Maar helaas nog geen resultaat koenwi. Lijkt erop dat de bitjes toch niet helemaal vallen waar ze horen te vallen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-03-2013, 01:49 PM
Bericht: #10
RE: Diverse vragen
Geen spatie tussen url en (
dus echt:
PHP-code:
background#e6e6e6 url(http://www.geoleaks.nl/forum/images/stafkaart.jpg); 
(Als je het knipt en plakt, ook even na het opslaan nakijken of je editor niets veranderd heeft.)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)