Het is nu 03-29-2024, 05:51 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diverse vragen
09-05-2013, 02:09 PM
Bericht: #31
RE: Diverse vragen
Maakt niet uit. De tab: 'stijlblad normaal bewerken' openen en gewoon bovenaan of onderaan erin plakken.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 09:43 PM
Bericht: #32
RE: Diverse vragen
Had ik al gedaan (bovenaan) en via kladblok, maar dat heeft geen effect.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 09:47 PM
Bericht: #33
RE: Diverse vragen
Ik vind het nu in ieder geval niet in je global.css bestand terug en wanneer ik het via firebug er dan lokaal bijplaats komt de tekst er wel mooi naast te staan. Dus mogelijk staat het toch nog ergens verkeerd of is het de cache op de server die voor wat vertraging zorgt.
(Je kan eens nakijken of je die varnish cache niet tijdelijk kan uitschakelen. Ik weet dat sommige webhosters die optie geven om tijdens het maken van een website direct de resultaten te kunnen zien. Of mogelijk werkt CTRL+F5 indrukken bij je browser ook, dan zou de cache ook meteen moeten vernieuwen zodat je niet altijd moet wachten.)

EDIT: nu lijkt het te werken. Smile

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 10:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-05-2013 om 10:23 PM door GeoLeaks.)
Bericht: #34
RE: Diverse vragen
Tsja CTRL F5 deed hier dan ook wonderen, goed om te onthouden Wink

Ik heb nog 2 vragen:

- ik zou graag de tekst van het welkomst mailtje na registratie willen veranderen in een eigen tekst. Waar is dit aan te passen?

- veiligheid, een heikel punt al hoop ik van niet. Kan ik ergens iets te lezen vinden wat belangrijk is? Wat is de kans op een hack? Waar wordt forum data opgeslagen? In de forummap of in de database op de server? Is een ftp backup afdoende om na een hack het forum volledig weer terug te kunnen zetten na een mogelijke hack?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 10:46 PM
Bericht: #35
RE: Diverse vragen
Teksten kan je wijzigen op het beheerdersCS => instellingen => taalpakketten (menu links) => nederlands: bewerken zonder... => messages.lang.php => email_activateaccount (of mogelijk één van de andere, je moet eens vergelijken met de email die je krijgt.)
Om de teksten te kunnen wijzigen moeten de mappen en bestanden in /inc/languages/ beschrijfbaar zijn.

Bij onze gidsen vind je wat basis dingen die je kan doen om je forum extra te beveiligen: http://mybboard.nl/support/knowledgebase.php?category=5

Maar dus bijna alle data (op bijlagen & aangepaste taalbestanden e.d. na) staat in je database. Wachtwoorden zijn geëncrypteerd. Hou je forum up2date, als er lekken bekend zijn komt MyBB wel met een patch.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 11:31 PM
Bericht: #36
RE: Diverse vragen
Nar welke map wordt de wekelijkse backup weggeschreven?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 09:32 AM
Bericht: #37
RE: Diverse vragen
Naar /admin/backups/. Om wat veiliger te zijn zou je deze ook best regelmatig downloaden of elders opslaan. Zodat als er problemen zijn, je altijd aan je backup kan.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 09:53 AM
Bericht: #38
RE: Diverse vragen
Duidelijk!

Toch nog een vraag, de RSS-syndicatie:

Ik heb geprobeerd beide formaten te koppelen aan de RSS module van de website, maar dat geeft geen RSS feed op de site. Is hier iets aan te doen?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 10:00 AM
Bericht: #39
RE: Diverse vragen
Waarschijnlijk omdat er nog geen discussies op het forum staan. Of in ieder geval voor mij als gast, waardoor je site (die ook gast is) een lege RSS feed krijgt.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 10:07 AM
Bericht: #40
RE: Diverse vragen
Je ziet als gast inderdaad maar 1 rubriek, maar na registratie en upgrade naar Premium Member zijn er genoeg rubrieken en berichten. Die berichten heb ik geselecteerd voor de RSS syndicatie. De url vervolgens naar de RSS module gesleept en opgeslagen. Naar mijn idee zou een ander wel de berichten in de feed moeten kunnen zien, ook kunnen aanklikken, maar na aanklikken een melding van ´geen toegang´ te zien moeten krijgen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)