Het is nu 03-28-2024, 05:00 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diverse vragen
09-06-2013, 10:25 AM
Bericht: #41
RE: Diverse vragen
Nee, want de categorieën die je aanvinkt om in de RSS feed te staan, worden gewoon via die url meegegeven. Iedereen weet die url, kan dus zelf rubrieken toevoegen en zou dus gewoon als gast de discussies (toch het 1ste bericht) op je forum kunnen lezen mocht alles toegankelijk zijn. In de meeste gevallen is zelfs dat niet gewenst.

Welke plugin gebruik je op je website om de feed te lezen? Ik kan eens rondkijken wat er mogelijk is om enkel je reader toegang te geven tot alle berichten dan.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 10:31 AM
Bericht: #42
RE: Diverse vragen
Dat iedereen de volledige berichten kan lezen die alleen voor geregistreerde leden bestemd zijn is niet de bedoeling.

Ik heb nu een bericht gezet op een plaats die als gast zichtbaar is, maar nog geen tekst op de reader.

Ik gebruik KcRssScroller voor Joomla:

http://extensions.joomla.org/extensions/...ders/20661
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 10:48 AM
Bericht: #43
RE: Diverse vragen
Mogelijk moet er nog iets aan de rechten veranderd worden, want als gast kan ik ook op het forum zelf het bericht momenteel niet lezen.

Wil je trouwens dat elk bericht dat gepost wordt in de feed verschijnt of enkel een nieuwe discussies? Want de feed geeft sowieso enkel nieuwe discussies weer, maar er bestaan wel oplossingen voor.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 11:07 AM
Bericht: #44
RE: Diverse vragen
Ieder bericht zou zichtbaar moeten worden koen, ook berichten die door niet-gasten worden geplaatst. Maar nieuwe discussies alleen is ook een optie.

Ik heb de rechten voor gasten even aangepast en een nieuw bericht geplaatst. Die is nu wel zichtbaar op het forum, maar nog niet via de feed.

Wat ik wel van dit soort modules weet is dat niet iedere feed zichtbaar is te maken op een website. Eindigend op xml of rss werkt het over het algemeen prima, met andere url´s moet je net geluk hebben.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 10:03 PM
Bericht: #45
RE: Diverse vragen
Ik ben inmiddels zover dat de RSS feed zo niet zal werken. Die zal eerst omgezet moeten worden naar .xml formaat. Nou nog de juiste converter zien te vinden Wink
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-06-2013, 11:01 PM
Bericht: #46
RE: Diverse vragen
Ik heb spijtig genoeg nog geen tijd gehad om eens met joomla te testen, maar heeft joomla toevallig geen andere reader? Want uiteindelijk geeft het forum een xml bestand. Als je die link bezoekt kan je browser dat wel gewoon lezen en de validator van w3 geeft: 'This document was successfully checked as well-formed XML!', dus dat zou normaal geen probleem mogen geven.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-07-2013, 10:30 AM
Bericht: #47
RE: Diverse vragen
Dat is dus het probleem koen, wat het forum geeft is geen xml:

http://www.geoleaks.nl/forum/syndication...10&limit=5

Als dat omgezet zou kunnen worden naar xml zou het werken.

Voorbeeldje van een xml feed die wel werkt:

http://text.weeronline.nl/feeds/rss/laat...ikelen.xml
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-07-2013, 10:36 AM
Bericht: #48
RE: Diverse vragen
Er is ook geen enkel bericht beschikbaar, dus je forum geeft een lege feed terug. Maar de broncode van beide feeds is net hetzelfde, de extensie waar het op eindigt maakt niets uit. De 2de feed kan net hetzelfde zijn, alleen dat .htaccess de extentie veranderd heeft, net zoals je een pagina op het forum hier kan laten eindigen op .php en .html. Maar het blijft dezelfde pagina, het zijn allebei xml feeds. Plaats wat berichten die een gast kan lezen of gebruik de feed van het forum hier, gewoon zodat de reader alvast zeker werkt. Daarna kan nog aan de toegang gesleuteld worden dat de reader verborgen berichten wel kan lezen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-07-2013, 11:23 AM
Bericht: #49
RE: Diverse vragen
Als ik:

http://mybbnederland.nl/syndication.php?fid=6&limit=15

In de module toevoeg werkt het wel. Krijg nu de berichten uit Algemene Hulp te zien. De reader en de link werken dus wel.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-07-2013, 09:09 PM
Bericht: #50
RE: Diverse vragen
Het werkt nu als volgt op het eigen forum: berichten die gasten kunnen zien op het forum zijn ook te zien via de reader.

Ik wil het alleen anders hebben:

Berichten die op het forum alleen door geregistreerde leden zijn te zien, wil ik ook via de scrollbar van de reader zichtbaar krijgen. Gasten kunnen het bericht niet lezen, terwijl geregistreerden leden de berichten niet kunnen lezen.

Is dit mogelijk?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)