Het is nu 04-20-2024, 11:14 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Van PHPBB2 met Smartor
11-13-2013, 02:55 AM
Bericht: #1
Van PHPBB2 met Smartor
Duidelijke omschrijving van het probleem:
Mijn forum is nog altijd PHPBB2, aangevuld met het fotoalbum van Smartor/Clown, gewoon omdat het prima werkt en ik in de loop der jaren spam steeds effectief heb kunnen bestrijden met extra mods. De overstap naar PHPBB3 heb ik om die reden nooit gemaakt, maar bovendien lijkt de integratie van versie 3 in mijn site me ingewikkeld (lees: ik snap het gewoon niet, maar de nieuwe templates zijn heel anders dan de oude).
Maar aan de houdbaarheid van PHPBB2 komt natuurlijk een einde. Nu lijkt Mybb me wel wat. Mods inpassen zonder in code te wroeten klinkt comfortabel en seo-vriendelijke url-s lijken me ook geweldig. Alleen, hoe converteer ik het foto-album? Googelen levert alleen berichten op dat het niet zou kunnen, ook niet bij andere platforms. Zelfs bij PHPBB3 zou het problemen op kunnen leveren... Maar als leek lijkt het me toch dat iemand met een beetje databasekennis dat op zou moeten kunnen lossen?

Link naar uw forum/ pagina met het probleem:

Hurktoilet Frankrijkforum
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-13-2013, 07:00 PM
Bericht: #2
RE: Van PHPBB2 met Smartor
Hey, welkom!

Standaard lijkt het inderdaad niet mogelijk te zijn. Je hebt een punt als je zegt dat heel veel mogelijk is voor iemand met kennis, maar het moet kosten/baten gezien wel interessant zijn. De data moet van de éne plugin naar een andere geconverteerd worden. Ik heb Smartor eens naast een andere gelegd en die vraagt weer dingen die Smartor niet in zijn database heeft, waardoor daar ook een oplossing voor bedacht moet worden. Dus er kruipt wel wat werk in als het goed gedaan moet zijn.

Je zou het aan iemand kunnen vragen. Ik weet niet of je veel foto's in die gallerij hebt staan? Maar als het er niet al te veel zijn, is het waarschijnlijk makkelijker om leden ze terug te laten posten of met een paar mods ze manueel over te zetten in een nieuwe plugin.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-13-2013, 10:53 PM
Bericht: #3
RE: Van PHPBB2 met Smartor
(11-13-2013 07:00 PM)koenwi schreef:  Ik weet niet of je veel foto's in die gallerij hebt staan? Maar als het er niet al te veel zijn, is het waarschijnlijk makkelijker om leden ze terug te laten posten of met een paar mods ze manueel over te zetten in een nieuwe plugin.

Denk dat het de laatste optie wordt, gaat om 120 foto's. Ik ken leukere klusjes, maar het aantal is nog te overzien.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)