Het is nu 03-29-2024, 08:02 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Migratie van PHPBB2 naar Mybb
11-17-2013, 01:04 AM
Bericht: #1
Migratie van PHPBB2 naar Mybb
Duidelijke omschrijving van het probleem:
Is er ergens een stappenplan om de migratie van phpbb2 naar mybb soepel uit te voeren? En nog een puntje: ik gebruik nu al 90 procent van de schijfruimte bij mijn hoster. Moet ik er rekening mee houden dat ik de toegestane ruimte (tijdelijk) overschrijd?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-17-2013, 11:14 AM
Bericht: #2
RE: Migratie van PHPBB2 naar Mybb
Dat zal afhangen van hoster tot hoster. Als het even het moment van overzetten is gaan sommige het niet eens merken, sommige misschien de account kort suspenden of misschien krijg je maar een half forum geüpload ofzo. Mocht het echt een probleem zijn zou je ook mybb lokaal kunnen installeren (dus via wamp of xampp,...), de database van je phpbb2 forum downloaden en lokaal terug uploaden en daar de migratie uitvoeren. Als alles gelukt is kan je ze dan verwisselen. Maar ik zou het oude forum in ieder geval nog niet wegdoen voor het nieuwe (ergens) in orde is.

Je hebt hier dus het merge systeem ( +uitleg ): http://www.mybb.com/downloads/merge-system
- Je installeert dus een nieuw MyBB forum.
- Je plaatst het mapje 'merge' bij in je forumroot.
- Je suft naar jeforum.nl/merge/ en volgt de stappen. Je kan dus bepalen wat je allemaal overzet, het forum moet alleen aan de database van je phpbb2 kunnen om daar de gegevens te gaan ophalen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-17-2013, 11:46 AM
Bericht: #3
RE: Migratie van PHPBB2 naar Mybb
Dank, ga me er eens in verdiepen. Wil wel, maar is bepaald geen dagelijks werk voor me. Eerst de boel maar eens goed op een rijtje zetten.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)