Het is nu 03-28-2024, 01:25 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Upgrade Nederlandstalig pakket?
09-28-2014, 05:37 PM
Bericht: #1
Nederlandstalig pakket?
Beste mensen, ik kwam vandaag toevallig dit Nederlandstalige Mybb forum tegen; wist niet eens dat het bestond.
Ik gebruik Mybb al een aantal jaren; ben ooit met 1.2. begonnen. Ik draai een drukbezocht Griekenland-forum ermee.
Normaliter werk ik de gewijzigde language-files zelf bij bij een upgrade maar deze keer (van 1.6.15 naar 1.8) is er wel erg veel veranderd.

Is er zicht op dat er een officiële vertaling komt? Hoe gaat dat normaliter?
Ik zag dat ooit ene Tom Huls dat deed, is ie nog steeds bij Mybb betrokken?

We kunnen bijvoorbeeld; als daar behoefte aan is, ook samenwerken. Bijvoorbeeld dat iedere liefhebber een aantal files doet; samen krijgen we de boel dan wel bij elkaar. Zelf heb ik de nieuwe 'global_lang.php' al vertaald, daar staat immers al heel veel in.
Ik hoor graag van jullie,

Ger
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-04-2014, 10:32 AM
Bericht: #2
RE: Nederlandstalig pakket?
Sinds 1.6.x heeft Tom geen vertalingen meer uitgebracht en hebben wij dit overgenomen.
Aan 1.8.0 wordt momenteel gewerkt, maar er zijn heel wat vertalingen die moeten gebeuren. De versie komt er nog wel aan, maar ik moet het zelf ook wat inpassen wanneer ik er tijd voor heb. MyBB durft op dat vlak de communities en plugin/thema makers & vertalers wat vergeten heb ik het gevoel, waardoor de 1ste versie van een nieuwe reeks in mijn ogen nooit bruikbaar was omdat alle thema's en plugins pas later in orde gebracht zijn.

global.lang is bv. een taalpakket dat al klaar is. Het nadeel met verschillende vertalers kan zijn dat er verschillende stijlen komen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-07-2014, 03:22 PM
Bericht: #3
RE: Nederlandstalig pakket?
Het is inderdaad een hoop werk Koen. Zelf run ik een groot Griekenland-forum (Oriste heet het, mocht je willen kijken) dat ik onlangs heb ge-upgraded naar 1.8. Ziet er allemaal een stuk meer '2014' uit als je begrijpt wat ik bedoel. Heb wel heel wat taalbestanden moeten omzetten om het forum goed lopend te krijgen in het Nederlands. Maar het werkt prima.

Ga jij de vertalingen in de 'jij-vorm' doen of weer in de 'u-vorm'?

Succes met al het werk, ik hou de website in de gaten.

Ger
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-09-2014, 07:49 PM
Bericht: #4
RE: Nederlandstalig pakket?
Ik volg de stijl die er momenteel is waardoor dus 'u' gebruikt wordt.
Als ooit MyBB 2.0.0 klaar is en de totaalpakketten zouden volledig opnieuw gemaakt moeten worden kan dat wel anders. Maar om nu eenheid & duidelijkheid te behouden, zeker qua ondersteuning worden historische woordkeuzes zoveel mogelijk doorgetrokken.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-21-2014, 11:14 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-21-2014 om 11:17 AM door wageral.)
Bericht: #5
RE: Nederlandstalig pakket?
Koen, heb je al een idee wanneer het officiële NL-talenpakket voor MyBB 1.8 hier beschikbaar zal zijn? Ik bedoel, hebben we het over een paar dagen, enkele weken of zelfs maanden?
Het is absoluut niet dat ik probeer te dringen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vroeg het me gewoon af.
Zou ook fijn zijn als het forum hier ook naar 1.8 migreert; ziet er immers veel aantrekkelijker en 'van deze tijd' uit, toch?

In ieder geval veel succes met de vertalingen; zal ongetwijfeld een flinke klus zijn.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-21-2014, 12:19 PM
Bericht: #6
RE: Nederlandstalig pakket?
De doelstelling is om vanaf 1.8.1 het taalpakket klaar te hebben omdat de 1ste versie van een nieuwe MyBB serie sowieso een versie is die nog veel fouten bevat waardoor 1.6.x stabieler is dan 1.8.0.

Als ze hun schema aanhouden zal deze ergens begin november uitkomen vermoed ik.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-26-2014, 10:46 AM
Bericht: #7
RE: Nederlandstalig pakket?
1.8.1 is inmiddels verschenen, de NL download nog niet. Ik wacht met upgraden tot de NL versie klaar is. Zal dat begin november zijn?
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-30-2014, 12:51 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-30-2014 om 01:12 AM door platbodemforum.nl.)
Bericht: #8
RE: Nederlandstalig pakket?
Ik zie op de site van myBB inmiddels andere initiatieven voor de vertaling in het nederlands. Het is jammer dat mensen naast elkaar een vertaling maken in plaats van samen te werken. Misschien een goed moment om de handen ineen te slaan en samen te werken aan de NL vertaling van deze software.

http://community.mybb.com/thread-161806.html
1.8.0 en 1.8.1 gemaakt door fonta.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)