Het is nu 03-28-2024, 03:15 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
database foutmelding
02-21-2015, 06:52 PM
Bericht: #1
database foutmelding
Ik heb een website gemaakt met Joomla en wil hier een forum aan koppelen. Ik heb de laatste versie van MyBB gedownload. Deze heb ik uitgepakt en de map upload heb ik hernoemd en vervolgens geupload naar een map op de externe site.

Bij het installeren van MyBB gaat het mis. Ik vul de gegevens van mijn database in, naam host, gebruikersnaam enzv. Maar dan geeft hij een ERROR 41. Bij de live chat van one.com kwamen ze niet verder dan te zeggen of ik geen spatie teveel plaatste.Huh

Ik begin mij af te vragen of ik een extra database moet aanmaken?
Weet iemand raad?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-22-2015, 01:37 PM
Bericht: #2
RE: database foutmelding
Normaal moet het werken met dezelfde database gegevens, zolang je maar een andere prefix (mybb_) gebruikt zodat er zeker geen conflict is.
Krijg je het direct na het invullen van de database gegevens en je dan op volgende klikt? Of gaat het toch nog installeren en krijg je de error op het einde?

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-22-2015, 02:05 PM
Bericht: #3
RE: database foutmelding
Die error 41 is van in het begin, d.w.z. dat ik MyBB nog niet geïnstalleerd heb. Dus dat probeer ik, maar ik krijg een foutmelding direct na het invullen van de database gegevens. Bij one.com weten ze helemaal van toeten noch blazen. Zowel op de nederlandse en de engelse chat.
Wat bedoel je precies met een andere prefix?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-23-2015, 02:04 PM
Bericht: #4
RE: database foutmelding
Ok, ik heb zelf nog wat gezocht. De oplossing zou zijn om mijn prefix aan te passen, dat heb ik niet gedaan. Maar waar vind ik die terug?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-24-2015, 12:59 PM
Bericht: #5
RE: database foutmelding
Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar zit met de handen in het haar. Ik kan niet meer inloggen op de backend van mijn joomla site en dit omdat ik in conflict zit met MyBB. Is er iemand die mij verder kan helpen?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-24-2015, 06:54 PM
Bericht: #6
RE: database foutmelding
De prefix kan je kiezen tijdens de installatie bij de stap waar je je database gegevens invult. Standaard staat dit op mybb_ . Dus als je dit niet gewijzigd hebt, zou je geen hinder met je joomla site mogen ondervinden. Geeft het een conflict op database vlak of heb je bepaalde bestanden overschreven? Hoe heb je de installatie gedaan, staat alles van het forum in een aparte map of subdomein?

De foutmelding 41 zou ik eerder in een mislukte installatie gaan zoeken, met een fout in je inc/config.php bestand. Dus mogelijk moet je dat hernoemen naar iets anders en de installatie opnieuw proberen. Maar ik zou pas achter die error gaan als je zeker bent dat je joomla site in orde is, want een conflict daar zou er nooit mogen zijn.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-24-2015, 07:09 PM
Bericht: #7
RE: database foutmelding
Hallo,
dat heb ik gezien. De prefix staat standaard op mybb_ . Ik kan mijn installatie niet afronden, en kom vast te zitten daar waar ik de database details moet ingeven.
Ik heb, na het uitpakken van MyBB, de map upload hernoemt naar de naam van mijn site en vervolgens geüpload naar de externe in de map forum.(deze heb ik eerst aangemaakt en geüpload)
Vooraleer ik dit gedaan had heb ik wel die map upload zo naar de externe geplaatst en ik weet niet waar ik die geplaatst heb, mss dat daardoor het conflict komt?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-07-2015, 07:46 PM
Bericht: #8
RE: database foutmelding
Ondertussen is mijn probleem opgelost. De mensen van one.com hebben mij verder geholpen. Wat het probleem was weten zij ook niet precies, dus ik zeker niet.

Ik ben nu met de opbouw bezig, categorieën ed aanmaken. Ook heb ik de fotobijlagen naar 100KB gezet. Is dit te weinig? Wat gebeurt er eigenlijk met al die foto's? Worden die bewaard of moet ik die zelf veilig stellen via een backup? Het liefst van al zou ik willen dat de geplaatste foto's ten alle tijden beschikbaar zijn. Is dit mogelijk?

groet Petoet
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-07-2015, 09:48 PM
Bericht: #9
RE: database foutmelding
Fijn te horen dat het opgelost is geraakt! Ik zag ook niet meteen iets dat fout zou zijn geweest, maar goed dat ze het toch weten op te lossen hebben. Smile

Bedoel je de waarde bij instellingen > 'bijlageformaten' of bij groepen > *naam groep* > en daar de grootte van het totaal aan bijlagen per gebruiker? 100KB vind ik persoonlijk weinig als je bekijkt met welke kwaliteit foto's tegenwoordig gemaakt worden, maar het kan. Beter klein beginnen en meegroeien met wat je gebruikers vragen, dan dat je moet inkrimpen.

Alle bijlagen die gebruikers uploaden worden in de map 'uploads' geplaatst. Backups daarvan maak je zelf, mogelijk biedt je webhoster ook een (automatische) backup mogelijkheid aan die alle bestanden ook in een backup stopt. Velen denken inderdaad enkel aan een backup van de database, maar ook zo'n bestanden zijn belangrijk.

Indien je dus zekerheid wil hebben dat alle geplaatste bestanden altijd beschikbaar zijn (en blijven), kan je best zoveel mogelijk aanmoedigen dat ze alles via bijlagen uploaden en niet zozeer foto's op een andere site gaan linken of insluiten. Zowel qua zekerheid, als beveiliging is dat altijd beter. Het nadeel is wel dat je voldoen webruimte en dataverkeer moet hebben.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-11-2015, 04:27 PM
Bericht: #10
RE: database foutmelding
Is daar misschien ergens een draadje van hoe je een backup juist uitvoert? En dan nog een vraagje: bij mijn zoektocht naar een thema vroeg ik mij af of je de kleuren mag en/of kan veranderen? Het logo aanpassen weet ik dat mag en hoe het moet, de kleuren dan moet ik gaan zoeken. MVG Petoet
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)