Het is nu 03-29-2024, 09:39 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
database foutmelding
03-11-2015, 06:44 PM
Bericht: #11
RE: database foutmelding
De backup mogelijkheid binnen MyBB beperkt zich enkel tot de database. Vandaar dat ik eerder naar een mogelijke oplossing van je webhoster zou kijken, omdat daar binnen sommige panelen de mogelijkheid bestaat een (automatische) backup van alles te maken. Dan heb je ook alle instellingen en mails die bij je webhosting horen, mocht er eens iets echt volledig fout gaan. Maar er bestaan ook gratis scripts of programma's die dat kunnen doen. Of je kan minstens bv. 1x per maand inloggen met een ftp client en je forum op je pc of een harde schijf kopiëren, samen met de backup van je database. (die optie vind je terug op je beheerdersCS > hulpmiddelen & onderhoud > Reservekopieën van database)

Indien je een thema hebt dat in verschillende kleuren aangeboden wordt, zou je bij sjablonen & thema's op de naam van het thema moeten klikken, waarna je de instellingen krijgt en je onderaan een kleurenschema kan kiezen. Indien het een vast thema is, kan je in de CSS bestanden daar (vaak in global.css) meestal wel de kleuren aanpassen. Indien je daar specifiekere informatie wil, mag je de naam van thema altijd doorgeven. Dan wil ik wel eens kijken waar je iets moet wijzigen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2015, 10:13 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-12-2015 om 07:04 PM door Petoet.)
Bericht: #12
RE: database foutmelding
Bedankt voor de info. Ik heb een thema zelf aangepast door afbeeldingen te bewerken in photoshop. Ik weet wel niet of dit is toegestaan? En dan nog iets. Kan ik bepaalde geregistreerde leden toegang geven tot een categorie die niet te zien zijn voor andere geregistreerde leden?(bvb clubleden)?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2015, 07:24 PM
Bericht: #13
RE: database foutmelding
Zolang je de copyright niet weghaalt denk ik niet dat ze vlug moeilijk gaan doen.

Je kan op je beheerdersCS > 'gebruikers & groepen', een nieuwe groep aanmaken voor die bepaalde leden. (en daar al extra's toekennen op bepaalde vlakken.) Daarna kan je bij 'forums & berichten' een bepaald forum of categorie aanklikken en bij de rechten bepalen welke groepen in dat deel mogen lezen, schrijven,....

Er zijn dan ook weer bepaalde plugins die indien gewenst leden in groepen plaatsen na een donatie of als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dat laatste is in beperkte maten ook standaard al mogelijk bij 'gebruikers en groepen' > 'groepspromoties' waar je kan bepalen dat iemand na x aantal berichten & x aantal dagen lid in een bepaalde groep terecht komt.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2015, 08:07 PM
Bericht: #14
RE: database foutmelding
En hoe kan ik mijn clubleden dan toevoegen in deze gebruikers groep?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2015, 08:32 PM
Bericht: #15
RE: database foutmelding
Indien je het manueel doet, kan je bij 'gebruikers & groepen' naar het lid gaat en daar de gebruikersgroep van wijzigen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-13-2015, 06:04 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-13-2015 om 06:18 PM door Petoet.)
Bericht: #16
RE: database foutmelding
Prachtig! Werkt perfect, Koenwi.
Bestaat er ook een kant en klare FAQ voor MyBB?
Blijkbaar zijn foto's tot 100kb toch maar beperkt, zijn er andere oplossingen of wat is een goede grootte? 300 kb? Of bestaan hier plugins voor. Ik wil wel niet dat het forum traag wordt of hoe werkt dat?
groet Petoet
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-14-2015, 10:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-14-2015 om 10:55 PM door GeoLeaks.)
Bericht: #17
RE: database foutmelding
Die plugin is er inderdaad, zie ook hier:

http://mods.mybb.com/view/postimage

Foto's host je daarmee extern, zonder vertraging voor je eigen webforum en zonder een aanslag te hoeven doen op je webruimte. Draait hier prima op het forum!

Ik ben ook wel nieuwsgierig of er een manuel voor MyBB is.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-14-2015, 11:50 PM
Bericht: #18
RE: database foutmelding
Er is wel de 'docs' site van MyBB, waarvan hier wel deel in de 'Gidsen' staat, maar dat blijft vrij beperkt. https://www.siteground.com/tutorials/myb...ration.htm heeft wel wat tutorials en ook op youtube vind je wel wat terug. Maar ik vermoed dat de meerderheid vooral alles van de hulpfora's haalt.

De plugin die GeoLeaks gebruikt zou inderdaad een optie zijn indien je de afbeeldingen niet graag op je eigen webhost hebt. (wegens beperkte ruimte bv.) Fijn ook om te horen dat deze goed werkt.
Het nadeel ervan is dat als morgen die site offline is, je geen enkele afbeelding meer hebt. Of als zij een trage server hebben of met een virus zitten, dat dat jouw forum ook mee omlaag sleurt. Dat laatste was een rede dat wij bij projecten zoveel mogelijk zelf in beheer nemen, maar er is ook ruimte voor. Dus dat is vooral een afweging die je zelf moet maken. Als die capaciteit er niet is, kan zo'n plugin een mooie oplossing zijn.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-04-2015, 10:05 PM
Bericht: #19
RE: database foutmelding
Nog eens een vraagje. Ik heb de grootte van foto's gezet op 300kb. Maar toch zijn er mensen die groter kunnen plaatsen, bvb 1.49M en anderen niet. Hoe kan dit? En hoe kan je een bericht verplaatsen naar een ander forum? Want dat is precies ook iets speciaals? Alvast bedankt voor de hulp.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
04-04-2015, 10:58 PM
Bericht: #20
RE: database foutmelding
Heb je bij instellingen > bijlageformaten, alle mogelijke afbeelding formaten hetzelfde ingesteld? Mogelijk heeft de ene gebruiker een foto als .jpg geüpload en een andere als .bmp of png, ... waardoor er verschillende groottes mogelijk zijn.

In 1.8.x kan je een bericht selecteren en vervolgens onderaan kiezen bij directe berichtmoderatie voor bericht verplaatsen. Daarna geef je de url in van de discussie waar het bericht in moet komen. Dus best op voorhand al even de url kopiëren zodat je deze gewoon moet plakken.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)