Het is nu 03-29-2024, 02:41 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fout bij versie controle
03-26-2011, 08:31 PM
Bericht: #1
Fout bij versie controle
Hallo Nederlandse MyBB community!

Ik heb al enige ervaring met MyBB, maar pas net de Nederlandse versie geïnstalleerd.
Als ik de versiecontrole wil uitvoeren krijg ik iedere keer dezelfde foutmelding. Ik heb een screenshot van de foutmelding bijgesloten.

[Afbeelding: m_20110326-nvjn-38kb.jpg]

Weet iemand van jullie misschien wat deze foutmelding precies inhoudt, of hoe ik meer informatie over deze foutmelding kan achterhalen?

Bij voorbaat dank! Big Grin
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-26-2011, 09:02 PM
Bericht: #2
RE: Fout bij versie controle
Hey

De foutmelding ontstaat waarschijnlijk doordat je webhost geen 'fetchen' toelaat. (uit veiligheidsredenen meestal)
Wanneer je een versiecontrole doet gaat je forum een bestandje opvragen bij de mybb website, dit gebeurt via een php functie. Je webhost laat dit waarschijnlijk niet toe, waardoor bovenstaande foutmelding ontstaat.

(of er was een tijdelijk connectie probleem.)

Het heeft echter geen invloed op de werking van je forum, je kan zelf hier regelmatig komen kijken of er een nieuwe versie uit is.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-13-2012, 04:55 PM
Bericht: #3
RE: Fout bij versie controle
Ik weet dat dit een oude post is, maar mijn huidige post borduurt voort op dit probleem.

Ik heb onlangs contact gehad met mijn host en deze geeft aan wanneer ze genoeg informatie ontvangen, ze wellicht de MyBB server op een whitelist kunnen zetten waardoor ik wel mijn versie- en invoegtoepassingencontrole kan uitvoeren.

De reactie van mijn host:
Citaat:Geeft u dan exact aan waar u constateert (volledige url) dat het niet werkt, naar welke server verbonden wordt. Van de doelserver ontvangen we dan graag het ip adres. We kunnen dan nagaan of deze vrijgegeven kan worden.

De volledige URL zou dan zijn:
website.nl/admin/index.php?module=home-version_check (voor versiecontrole)
en
website.nl/admin/index.php?module=config-plugins (voor controle van invoegtoepassingen)

Klopt dit?

De doelserver (incl. IP) heb ik geprobeerd te zoeken, maar hiervoor schiet mijn technische kennis waarschijnlijk tekort.
Ook zoeken op het Joomla Community Forum leverde niets op.
Weet iemand waar ik de doelserver met IP adres kan vinden?

Alvast bedankt!

Groet,
Mike
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-14-2012, 12:28 AM
Bericht: #4
RE: Fout bij versie controle
Ik denk zelf dat de host eigenlijk wil weten naar welke server een verzoek verzonden wordt.
Ik zelf weet niet of MyBB dit openlijk laat weten ergens welk ipadres er voor gebruikt wordt.
Eventueel zou je daar ook kunnen navragen hoe het zit als je hier geen antwoord krijgt. (altijd mogelijk, ik weet het antwoord ook niet... Wink ) Maar denk dus dat dat de info is die je host wil hebben, dan kunnen ze mybb.com op de whitelist zetten en kan de server zonder problemen opvragen of je software up to date is. Mogelijk dat men uit je logfiles kan halen naar waar een verzoek verzonden wordt. (Aan de hand van de url die je opvraagt op je eigen server en het antwoord die het verwacht zou er een foutmelding moeten worden opgeslagen in de logs dacht ik.

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-15-2012, 10:14 PM
Bericht: #5
RE: Fout bij versie controle
Version check gebeurt op deze pagina: http://www.mybb.com/version_check.php

De plugins & themas worden opgevraagd via: http://mods.mybb.com/xmlbrowse.php ...
(en hun server heeft volgend ip-adres: 67.228.199.195)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)