Het is nu 04-20-2024, 07:13 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bestanden veiligstellen bij upgrade
07-26-2011, 09:02 PM
Bericht: #1
Bestanden veiligstellen bij upgrade
Op de Engelse site las ik dat ik voorafgaande aan een upgrade naar 1.6.4 een backup moet maken van mijn forumbestanden en de database. Hoe ik de database kan "backuppen", heb ik op deze site al gevonden. Graag zou ik van u vernemen welke andere forumsites ik moet veiligstellen om na upgrading terug te zetten. Ik ben nog vrij nieuw hier en werk pas een week of 3 met MyBB

bij voorbaat dank
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-26-2011, 09:14 PM
Bericht: #2
RE: Bestanden veiligstellen bij upgrade
Zeker je database backuppen. (en er zeker van zijn dat je ze ook kan terugplaatsen)
Van bestanden zijn inc/config.php en settings.php belangrijk. Deze kan je best niet terug uploaden bij de update omdat hier de gegevens van je database e.d. in staan. Dat is eigenlijk het belangrijkste voor bij de upgrade indien je een basisconfiguratie hebt.

Om de zoveel tijd kan je ook best van de bijlages een backup maken. Maar dat is eerder voor als je webhost in problemen zou zitten.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-26-2011, 09:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-26-2011 om 09:29 PM door cameleon.)
Bericht: #3
RE: Bestanden veiligstellen bij upgrade
(07-26-2011 09:14 PM)koenwi schreef:  Zeker je database backuppen. (en er zeker van zijn dat je ze ook kan terugplaatsen)
Van bestanden zijn inc/config.php en settings.php belangrijk. Deze kan je best niet terug uploaden bij de update omdat hier de gegevens van je database e.d. in staan. Dat is eigenlijk het belangrijkste voor bij de upgrade indien je een basisconfiguratie hebt.

Om de zoveel tijd kan je ook best van de bijlages een backup maken. Maar dat is eerder voor als je webhost in problemen zou zitten.

Hartelijk dank voor deze snelle response
je zegt echter dat ik /inc/config.php en settings.php beter niet kan terugzetten ???
maar hierin staan toch alle relevante gegevens van mijn huidige instellen ?
graag verduidelijking svp

Cameleon
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-26-2011, 09:37 PM
Bericht: #4
RE: Bestanden veiligstellen bij upgrade
Ik bedoel dus dat je die bestanden niet mag overschrijven. (Het was in mijn eerste reactie inderdaad niet helemaal duidelijk)
Bij deze update zijn er geen 'changed files', maar moet je alle bestanden terug uploaden.
Maar in dat zip bestandje zit er ook al een inc/settings.php, dus die kan je best eerst uit het zip bestandje halen voor je alle bestanden gaat uploaden naar je server, zodat het zeker niet overschreven wordt. (Alhoewel settings.php daarna automatisch terug gegenereerd zal worden, maar een backupje ervan kan nooit kwaad.)

inc/config.php en inc/settings.php moet je dus zeker backuppen, maar als je de mogelijkheid hebt kan je voor een upgrade ook gewoon alles even naar je pc downloaden. In principe gaat er niets fout als je gewoon alles uit het zip bestandje upload, maar als er dan iets misgaat tijdens de upgrade kan je dankzij een backup wel sneller terugschakelen naar de situatie van voor de upgrade. Wanneer je manueel bestanden aangepast hebt voor een reden, moet je dat natuurlijk ook weer terug doen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-27-2011, 10:30 AM
Bericht: #5
RE: Bestanden veiligstellen bij upgrade
(07-26-2011 09:37 PM)koenwi schreef:  Ik bedoel dus dat je die bestanden niet mag overschrijven. (Het was in mijn eerste reactie inderdaad niet helemaal duidelijk)
Bij deze update zijn er geen 'changed files', maar moet je alle bestanden terug uploaden.
Maar in dat zip bestandje zit er ook al een inc/settings.php, dus die kan je best eerst uit het zip bestandje halen voor je alle bestanden gaat uploaden naar je server, zodat het zeker niet overschreven wordt. (Alhoewel settings.php daarna automatisch terug gegenereerd zal worden, maar een backupje ervan kan nooit kwaad.)

inc/config.php en inc/settings.php moet je dus zeker backuppen, maar als je de mogelijkheid hebt kan je voor een upgrade ook gewoon alles even naar je pc downloaden. In principe gaat er niets fout als je gewoon alles uit het zip bestandje upload, maar als er dan iets misgaat tijdens de upgrade kan je dankzij een backup wel sneller terugschakelen naar de situatie van voor de upgrade. Wanneer je manueel bestanden aangepast hebt voor een reden, moet je dat natuurlijk ook weer terug doen.

Ok dank je wel voor de uiteenzetting
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)