Het is nu 03-29-2024, 04:34 PM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rare aan meldingen
07-29-2011, 07:55 PM
Bericht: #1
Rare aan meldingen
hallo

mijn forum zit vol met mensen uit een land die zich willen aanmelden

zeker wel 40 op een dag

ik heb al veel IP adressen verbannen maar ze blijven terug komen is hier een oplossing voor.

heb zelf geen zin om elke dag z`n 40 man te moeten verwijderen van mijn forum.

http://www.team-friendship.nl/forum


Gr Mathieu
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-29-2011, 08:32 PM
Bericht: #2
RE: Rare aan meldingen
Hey

Heb je één van deze dingen al geprobeerd: http://mybboard.nl/support/knowledgebase.php?article=16
Wij hebben op dit forum geen valse aanmeldingen gehad sinds we de recaptcha III- plugin gebruiken, voor andere fora gebruiken we stopforumspam en deze weet ook heel wat aanmeldingen tegen te houden. (Maar dat is eerder voor gekende spammers.)

Indien het allemaal vreemde landen zijn (bv: vooral china en rusland) en je weet dat je normaal geen gebruikers uit die landen hebt, zou je ook heel deze landen kunnen blokken. Indien je een eigen server of vps hebt gaat het makkelijk in je firewall, maar er zijn waarschijnlijk ook oplossingen beschikbaar in scriptvorm. (Mocht er interesse voor zijn wil ik er wel eens verder achter zoeken.)

MyBB zelf heeft ook laten weten dat ze in één van de volgende versies nog extra spam preventie gaat inbouwen.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-30-2011, 02:55 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-31-2011 om 01:04 PM door AirWarrior.)
Bericht: #3
RE: Rare aan meldingen
Hier kan je een lijst met ip adressen per land kiezen.
Die lijst kan je dan copieëren naar je .htaccess bestand.
http://www.countryipblocks.net/
Zo kan je een heel land blokkeren.

Bedankt voor het lezen. Rolleyes
Greetz
AirWarrior
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-31-2011, 12:50 PM
Bericht: #4
RE: Rare aan meldingen
Dat lijkt me een strak plan zeg, die countryipblocks... nu wilde ik hem direct uit testen maar de control op mijn toetsenbord heeft kuren... Straks eerst maar eens een andere keyboard erop drukken... Heb tegenwoordig ook dagelijks 5 tot 10 nieuwe spammers, en bijna allemaal uit het voormalige oostblok.

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-31-2011, 01:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-31-2011 om 01:02 PM door AirWarrior.)
Bericht: #5
RE: Rare aan meldingen
Ik heb dit al een aantal jaar draaien en werkt perfect. (phpbb forum)
1x in de zoveel tijd vernieuw ik de lijst ant de IP's blijven wisselen.
Ik heb (bijna) nooit spambots op mijn site.
Als er al een spammer registreerd dan is deze echt van menselijke vorm en geen spambot.

Bedankt voor het lezen. Rolleyes
Greetz
AirWarrior
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-01-2011, 05:51 PM
Bericht: #6
RE: Rare aan meldingen
Handige site! Welke landen heb je zoal geblokt? (Dat is misschien handig voor diegene die het willen gebruiken.)
Want het nadeel t.o.v blacklists is wanneer een lid daar juist op vakantie is en de site / forum wil bezoeken hij een foutmelding krijgt. Ook al komt dat waarschijnlijk zelden voor, maar het is altijd wel een afweging.

Iemand trouwens ervaringen met projecthoneypot.org?
Het lijkt me ook wel een redelijke dienst te zijn.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-01-2011, 06:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-17-2011 om 09:46 PM door AirWarrior.)
Bericht: #7
RE: Rare aan meldingen
Mijn blokkades zijn China en Rusland.
Daar komt de meeste ellende vandaan.

Nadeel, ja maar vakantie is vakantie.
Dan wachten ze maar tot ze terug zijn. Wink

Citaat:Iemand trouwens ervaringen met projecthoneypot.org?
Geen idee maar ga mij er wel in verdiepen.

Bedankt voor het lezen. Rolleyes
Greetz
AirWarrior
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-01-2011, 06:48 PM
Bericht: #8
RE: Rare aan meldingen
Wat ik zo in de gauwigheid zag is dat je voor honeypot toegang moet hebben tot de server wegens het installeren van bepaalde zaken. Dat is dus niet echt een optie voor mybb gebruikers lijkt me.
Daarnaast, ik heb meer dan 200 landen enzo geblokt via de htaccess van de andere link, maar dat lijkt niet echt te werken....

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-01-2011, 07:22 PM
Bericht: #9
RE: Rare aan meldingen
Ik heb het zelf nog niet getest maar omdat er redelijk wat plugins zijn voor bv: wordpress, phpbb,.. lijkt het gewoon via een api te werken. (Dat zou in ieder geval wel handig zijn.)

Wat bedoel je met niet werken? Blijf je nog spam aanmeldingen krijgen of blijf je nog daadwerkelijk bezoekers uit de geblokte landen krijgen?

@AirWarrior: 2 landen valt nog mee, en vakantie is idd vakantie. Maar het kon zijn dat je de halve aardbol geblokt had en als je dan bv. een engelstalig forum hebt, mis je misschien wel wat bezoekers. Maar china blok ik ook wel meestal.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-02-2011, 11:18 AM
Bericht: #10
RE: Rare aan meldingen
Ik krijg idd nog steeds aanmeldingen die nogal wazig van aard zijn. Nu kunnen ze niks beginnen totdat ze hun account hebben geactiveerd, dat had ik ook al in moeten stellen, dus zover is het nog wel te doen. Kan best zijn dat ik de htaccess op een verkeerde plek heb staan hoor... Zal als ik Robin nog zie vandaag eens aan hem vragen, maar dacht dat bij onze server je het gewoon in de root van de site kon zetten. (de map voor de www map zeg maar) Dit omdat ik daar ook folders kan aanmaken die je dan ook kunt bezoeken door de www uit de url weg te laten en dan daarvoor in de plaats de mapnaam. Overigens, de meeste landen kunnen mij niet zo boeien, mijn forum is nederlandstalig, dus lijkt mij dat ik kan volstaan met het niet blokkeren van de belangrijkste landen zoals de US vanwege google enzo en de meeste europese landen heb ik er ook uit gelaten. Wel alle oostbloklanden zoals polen, rusland etc, china natuurlijk enzovoorts... Wink

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)