MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-20-2013 12:26 PM

Gewoon de structuur van de download volgen. Alles wat in inc/plugins staat, daar ook naar uploaden. Dat zijn 2 bestanden en een mapje met bestanden. Idem wat de taal betreft en alles in het mapje english ook nog eens in het mapje dutch plaatsen.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-20-2013 10:54 PM

Gelukt maar je hebt nog wel PluginLibrary nodig om het werkend te krijgen Wink

Wat zijn nu de meeste optimale instellingen om zo goed mogelijk vindbaar te zijn via Google?


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-25-2013 02:19 PM

? ? ?


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-25-2013 03:00 PM

Zorg gewoon dat je alle mogelijkheden aanzet: Meta, url, sitemap,... Het belangrijkste blijft unieke content. Bekijk je site en forum zoals google deze zou zien en sta stil bij welke trefwoorden je je site goed wil laten scoren. Zorg dat deze terugkomen in url's, titels op je pagina's, maar zonder het te forceren want google straft ook sites die vals spelen. Zorg voor wat relevante backlinks.

Maar het probleem is dat je forum een gesloten forum is. (Niet slecht bedoeld) Wat ik als gast en dus ook google nu kan lezen op je forum, heeft weinig met geocaching te maken. (Voor zover ik er iets van weet natuurlijk Tongue) Nu mogen nog al je pagina's goede url's, titels, meta tags,... hebben; als Google het niet kan lezen draagt het niet bij. Je zou daarom bij instellingen => Spiders en bots (menu links), Google in een gebruikersgroep met meer rechten kunnen plaatsen, maar dat heeft een heel groot nadeel:
Iedereen kan via de cache van Google ook alles lezen en iedereen kan zich voordoen als Googlebot.

Een andere oplossing is om bv. Gasten wat meer van de afgesloten fora te laten zien. Dat leest Google dan ook en het wekt wat nieuwsgierigheid. Bij de rechten van 'gebruikers & groepen' kan je kiezen voor 'Eigen rechten instellen' en daar bv: 'Leden mogen discussies in dit forum bekijken' uitvinken. Dan zien ze wel het forumonderdeel, maar kunnen ze toch geen discussies lezen. Maar dat is natuurlijk een overweging die je zelf moet maken. Gesloten fora vind je evengoed op Google, dus het zeker geen garantie.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-25-2013 04:02 PM

(09-25-2013 03:00 PM)koenwi schreef:  Een andere oplossing is om bv. Gasten wat meer van de afgesloten fora te laten zien. Dat leest Google dan ook en het wekt wat nieuwsgierigheid. Bij de rechten van 'gebruikers & groepen' kan je kiezen voor 'Eigen rechten instellen' en daar bv: 'Leden mogen discussies in dit forum bekijken' uitvinken.

Zover was ik zelf eigenlijk ook al en wel met betrekking tot een volgende vraag die aansluit op het Google SEO verhaal. De bedoeling is inderdaad de rechten zo in te stellen dat een gast inderdaad kan zien (door de zoekfunktie te gebruiken) dat een bepaald onderwerp op het forum staat, maar het draadje niet daadwerkelijk kan inzien.

'Leden mogen discussies in dit forum bekijken' had ik daarvoor uitgevinkt en vervolgens als gast het onderwerp zoeken met de zoekfunktie, alleen krijg ik dan een bericht:

Citaat:Er zijn geen resultaten gevonden voor de zoekopdracht die u uitvoerde. Maak een nieuwe zoekopdracht en probeer het opnieuw.

Terwijl het bericht wel degelijk op het besloten deel staat. Zie ik ergens iets over het hoofd?

Voor de duidelijkheid: het vinkje is weg.


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-25-2013 05:37 PM

En het vinkje van 'Leden mogen forum bekijken' staat wel aangeduid bij de categorie en het forum?


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-25-2013 06:04 PM

Jazeker, beide vinkjes zowel bij de categorie als het forum.

Als ik gast ga zoeken, zie ik alleen de forums die ik als gast mag zien. De rest zie ik dan weer niet.


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-26-2013 10:32 AM

EDIT: Op de reeds verwijderde vraag of je de tekst van de hello world plugin kan aanpassen:
In de plugin zelf, dus bij /inc/plugins/hello.php. De plugin is eigenlijk enkel een voorbeeld voor ontwikkelaars.

Kan je een voorbeeld geven van dat zoeken dat niet werkt? Want op dit moment staat het toch zo niet ingesteld?
Er zijn in ieder geval geen verborgen categorieën zichtbaar, dus op dit moment is het normaal dat je geen zoekresultaten ziet.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-26-2013 01:23 PM

Ik heb gisteren even flink gespeeld met die twee vinkjes en de diverse categorieen, maar de enige manier om als gast te zoeken in de verborgen rubrieken is het domweg openzetten van die rubrieken, wat weer resulteerde in een hoop gasten Wink

Ook een vinkje zetten bij Overig en leden laten doorzoeken in het forum geeft niet het gewenste resultaat.

Hier lopen we toch tegen een beperking aan van de software voor wat betreft het besloten forum. In ons geval zijn er zelfs 4 toegangslevels op het forum, naast moderator en administrators.

Ik ga het nu oplossen door een klein deel van het forum toch open te zetten en ongeveer dezelfde rechten als een gast te geven.

Heb jij voor mij misschien een origineel hello.php bestandje? Ik heb die hier verminkt, maar heb er nog wel een vraag over. Het editen heb ik wel gevonden, maar de hello tekst verschijnt dan ook boven in berichten wat niet de bedoeling was. Vervolgens een stuk daarin verwijderd, waardoor berichten openen resulteert in een blanco pagina. De plugin staat inmiddels uit Wink


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-26-2013 01:38 PM

Dus je hebt getest dat 'Leden mogen forum bekijken' staat aangevinkt bij zowel de categorie als het forum, maar 'Leden mogen discussies in dit forum bekijken' staat uitgevinkt bij het forum?
Want zo ingesteld krijg ik dat leden geen berichten kunnen lezen, ze zien ze in 1ste instantie ook niet staan in de categorie. Maar wanneer ze zoeken, krijgen ze wel de lijst met discussies te zien die een woord bevatten. Als ze er dan op klikken komt er een pagina dat ze moeten inloggen eerst. Als ik het goed begrijp is dat toch wat je zocht? Ok, ze zien de categorieën, maar ze kunnen er geen berichten in lezen. En dat de categorieën zichtbaar zijn draagt enkel bij aan je SEO. En dan nog zijn er plugins die extra regels kunnen toevoegen. Ik heb fora met 18 verschillende toegangslevels en nooit problemen ondervonden met groepen. Als dingen niet werken komt het vaak omdat het niet logisch is. Als je aanduid dat ze een bepaald fora niet mogen zien is het logisch dat je dat niet kan doorzoeken. Ze kunnen het uiteindelijk toch niet zien.

hello.php zit bij de standaard mybb download, dus je kan gewoon mybb downloaden hier en het bestandje daarvan gebruiken.
Je kan altijd $plugins->add_hook("postbit", "hello_world_postbit"); weghalen, dan verschijnen ze niet meer in het postbit.