MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-26-2013 04:02 PM

(09-26-2013 01:38 PM)koenwi schreef:  Als je aanduid dat ze een bepaald fora niet mogen zien is het logisch dat je dat niet kan doorzoeken. Ze kunnen het uiteindelijk toch niet zien.

Dat is nou net het punt: gasten en ´eerste-trap´ leden zouden wel moeten kunnen zien dat er een bepaald onderwerp wel besproken is in de ´tweede trap´, om dubbele postings te voorkomen.

Hello World! is opgelost.

Ik heb een vraag over foto´s toevoegen aan berichten. Sommige foto´s zijn van zo´n groot formaat dat ze in een bericht aan de rechter zijde ruim buiten het kader vallen. Is daar nog een max aan te geven?

Inmiddels ook wat anti-spam plugins geinstalleerd en backups gedraaid. Langzaam maar zeker begint het geheel vorm te krijgen Wink


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-26-2013 04:16 PM

Maar maak dan de categorieën daarvan zichtbaar. Zo weten ze ook dat die bepaalde onderwerpen besproken worden eenmaal ze (premium) lid zijn, de zoekfunctie werkt, ze kunnen nog steeds geen berichten ervan lezen, je lokt extra leden zo en het is goed voor de SEO. Waar zit ergens het probleem? Want het is me niet meer helemaal duidelijk wat juist niet helemaal werkt zoals je zou willen. Maar ik ga alvast nooit op een forum zoeken als voor mij de categorie of forum toch sowieso al niet lijkt te bestaan. En als die zichtbare categorieën & fora zo erg zijn kan je die altijd nog met een plugin verbergen.

Voor de afbeeldingen gebruiken wij hier volgende plugin: http://mods.mybb.com/view/fit-on-page
Of een manuele oplossing: http://mods.mybb.com/view-resource/using-css-to-resize-large-images-define-max-width


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-27-2013 08:39 AM

(09-26-2013 04:16 PM)koenwi schreef:  Maar maak dan de categorieën daarvan zichtbaar.

Dus in de categorie ´Leden mogen forum bekijken´ aanvinken en ´Leden mogen discussies in dit forum bekijken´ wegvinken en in de onderliggende forums ´Leden mogen forum bekijken´ en ´Leden mogen discussies in dit forum bekijken´ wegvinken?


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-27-2013 09:35 AM

Neen, in het onderliggende forum 'Leden mogen forum bekijken' aanvinken en 'Leden mogen discussies in dit forum bekijken' uitvinken. (En bij de tab: overige 'Leden mogen forum doorzoeken' aangevinkt.) Als het 1ste staat uitgevinkt geeft het inderdaad geen zoekresultaten terug.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-28-2013 02:49 PM

Yesss dit is hem Wink

Ik zie dan nog wel de hoofdcategorie plus onderliggende forum onderdelen met daar netjes streepjes achter alsof er geen berichten staan. Met de zoekfunktie zie ik nu wel een gezocht bericht, waar dan vervolgens niet in is te komen.

Nu vraag ik misschien iets onmogelijks (maar wat de bedoeling is):

Is het nu ook mogelijk om de zogenaamd lege hoofdcategorie op onzichtbaar te zetten, terwijl de zoekfunktie wel de berichten daarin kan vinden, zonder de inhoud te bekijken?


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-28-2013 03:49 PM

Fijn te horen dat het gelukt is! Smile

Je zou daarvoor volgende plugin kunnen gebruiken. (zie bijlage)
Het is een aangepaste versie van de Hide on Index plugin, waarbij je nu kunt bepalen welke groepen een onderdeel niet mogen bekijken. De plugin zal het enkel verbergen van de indexpagina, maar in de zoekresultaten blijft het wel gewoon zichtbaar.

Het gebruikersgroep ID (gid) kan je bv. vinden door bij gebruikers & groepen => groepen, een groep aan te klikken. De url die je dan krijgt in je url balk eindigt dan met bv: gid=1, waarbij 1 dan groep ID is.
Idem voor het Categorie ID (fid). Als je bij 'forums & berichten' op een forum/categorie klikt zal de url eindigen met bv: fid=1. Ook op je forum zelf vind je die nr. terug.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-29-2013 06:28 AM

(09-28-2013 03:49 PM)koenwi schreef:  Fijn te horen dat het gelukt is! Smile

Op 1 forum is het inderdaad gelukt, het gaat echter om 14 categorieen, ongeveer 60 forums en 3 gebruikersgroepen. Is er een snellere manier om alle rechten ingesteld te krijgen ipv alles handmatig per forum en gebruikersgroep in te stellen?

Als ik als basis lid een onderwerp zoek die in het Premium deel sta en dat onderwerp wil openen krijg ik dit scherm:

Citaat:U hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken. Dit kan zijn vanwege een van de volgende redenen:

Uw account is tijdelijk ontoegankelijk gemaakt of u hebt geen toegang tot deze locatie.
U hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken. Probeert u toegang te krijgen tot pagina's die u niet zou mogen bekijken? Controleer in de forumrechten dat u bevoegd bent tot het verrichten van deze handeling.
Uw account kan nog in afwachting zijn van activatie of moderatie. (Activatiecode opnieuw versturen)
U hebt deze pagina direct aangeroepen in plaats van via een formulier of koppeling.


U bent momenteel aangemeld als 'Basic'.

Is dit bericht ergens naar wens aan te passen?


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-29-2013 07:53 AM

Heel wat vragen en ik heb er nog eentje. Ik ben nu het hideonindex.php bestandje aan het bekijken. Ten eerste: waar moet dit geplaatst worden om aktief te worden?

Ik heb even gekeken naar de gid en fid:

gid=2
fid=24,37,52,65,76,79

De fid´s zijn alleen van de categorieen die voor basis leden op onzichtbaar moeten komen. Ik neem aan dat de onderliggende subfora dat dan gelijk ook worden?

Hoe zou het nieuwe bestandje er dan uit komen te zien met deze gid en fids?

Dat de subfora via de zoekfunktie toch weer zichtbaar worden is op zich niet erg, als de inhoud maar niet bekeken kan worden. Die instellingen heb ik nu via de rechten van deze groep ingesteld. Het is even een gepuzzel, maar zo te zien is het toch mogelijk.

En nog eentje Wink

Bovenstaande gaat dus alleen op voor basis leden, iemand die geregistreerd heeft.

Dan hebben we nog de gasten en en passant SEO.

De gid en fids voor gasten en SEO zijn dan als volgt, waarbij ik voor de fids alleen de categorie heb opgezocht:

gid=1
fid=11,24,37,40,52,64,65,76,79

Komt dit in een aparte regel in het bestandje en waar en hoe?


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-29-2013 10:17 AM

- De tekst aanpassen kan bij de taalpakketten => Nederlands => messages.lang.php => error_nopermission_user_2 (3/4/5).

- De plugin gewoon bij inc/plugins/ plaatsen.
- Onderliggende fora worden inderdaad mee verborgen bij de fids. De waardes moet je invullen bij je instellingen, niet in het bestand.

- En voor het laatste moet het bestandje nog gewijzigd worden zodat je meerdere combinaties kan maken, maar kijk alvast dat het werkt voor je 1ste groep.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-29-2013 10:39 AM

Bestandje op de juiste plaats gezet, maar ik zie geen verandering.

Als gast ( http://www.geoleaks.nl/forum ) kan je nu het hele forum zien. Alleen de 2 bovenste rubrieken laten inhoud zien.

Iemand die geregistreerd is (Basic Member) ziet ook het hele forum, waarvan de helft bruikbaar is en de andere helft leeg lijkt.

Een gast en Basic Member kan nu wel zoeken in de verborgen discussies voor Premium Members. Dat werkt dus goed. SEO zal nu dus ook door het hele forum moeten kunnen zoeken.

Blijft dan nog steeds staan, dat ik ergens die gid en fid waardes op de juiste waardes kan instellen. Kan je daar iets meer over zeggen? Zowel gasten als Basic Members hoeven die lege rubrieken dus niet te zien!