MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-30-2013 03:10 PM

Nee, geen .txt. Het moet .htaccess noemen. Dat is geen mapformaat.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-30-2013 03:23 PM

Daar wist Linux in eerste instantie geen raad mee, maar toch opgelost.

Resteert nu:

Citaat: 404, Meta, Redirect, Sitemap and URL are enabled. (Configure)
Click to Revert changes to core files.


Nu maar eens afwachten of Google nu wel door het hele forum gaat spitten Wink

Aansluitend op SEO:

Is er ook een plugin die laat zien (van zowel gasten als leden) wie in welk subforum aktief is, liefst met IP adressen?


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-30-2013 06:10 PM

Daar heb je toch de wie is online voor: http://www.geoleaks.nl/forum/online.php
En bovenaan het subforum staan ook de leden die er dat moment in actief zijn opgesomd.
Op welke locatie had je die informatie nog graag zichtbaar gehad?


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-30-2013 07:07 PM

Dat linkje heb ik over het hoofd gezien.

Ik heb vanmiddag Spider Bots (1.1) plugin geinstalleerd, maar zie alleen bots verschijnen in het gasten deel van het forum. Bij instellingen van deze plugin (bot bewerken) staat onderaan de mogelijkheid om aan te geven welke rechten een bepaalde bot krijgt. Die staan bij elke bot standaard op Gast. Is het aan te raden om die op Premium Member te zetten, zodat het hele forum doorzocht wordt?

Wel zie ik een aantal gasten met daarachter als locatie: Bekijkt pagina Toestemming geweigerd.

Kan ik hieruit afleiden dat een zoekmachine inderdaad het besloten forum doorzoekt?


RE: Diverse vragen - koenwi - 09-30-2013 08:25 PM

De bot gaat net zo min als gasten berichten kunnen lezen. Dus het kan wel zijn dat inderdaad de subfora geïndexeerd worden, maar de inhoud van de gesloten discussies niet. De bots meer rechten geven raad ik af als je graag de inhoud verborgen wil houden. Alles wat Google kan lezen, kan iedereen lezen via de Google Cache & iedereen kan zich voordoen als Google bot en gewoon je forum zien als een premium lid. Er zijn fora die dat doen, maar dan kan je beter alles gewoon toegankelijk maken.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 09-30-2013 09:04 PM

Dan laat ik het zo staan. Het forum volledig openzetten is eigenlijk geen optie koen.

Heb je mijn vraag in bericht #147 nog gelezen? Ik ben benieuwd of we daar nog een stapje verder in komen.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-01-2013 12:42 PM

Kennelijk toch iets niet goed.

Het lijkt erop dat .htaccess op de een of andere manier hideonindex.php overruled.

Zoekmachines zat door het hele forum, maar gasten en Basic zien weer het hele forum. Gelukkig zijn die categorieen voor hen ´leeg´, maar wel zichtbaar dat die categorieen er zijn. Is dit nog op te lossen?

Ook vreemd dat gisteravond alle onderwerpen na aanklikken een server error of blanco pagina gaf, terwijl het forum en de website wel online waren. Heeft dit iets met elkaar te maken?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-01-2013 12:57 PM

De blanco pagina klinkt inderdaad als een probleempje met de plugin. Als de instellingen van de hideonindex.php nog goed staan en het probleem komt pas na het activeren van de SEO plugin, zal het daar waarschijnlijk aan liggen. Je kan eens proberen om bij de hideonindex.php:
$plugins->add_hook("build_forumbits_forum", "hideonindex");
te vervangen door:
$plugins->add_hook("build_forumbits_forum", "hideonindex", 1);

Maar de SEO plugin doet net hetzelfde, dus het blijft een race. Je kan eens bepaalde onderdelen van de SEO plugin proberen uit te schakelen om te zien welk onderdeel net voor het probleem zorgt.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-01-2013 01:13 PM

(10-01-2013 12:57 PM)koenwi schreef:  Je kan eens proberen om bij de hideonindex.php:
$plugins->add_hook("build_forumbits_forum", "hideonindex");
te vervangen door:
$plugins->add_hook("build_forumbits_forum", "hideonindex", 1);

Hier staat het net iets anders, misschien dat dat de oorzaak is:

Citaat://$plugins->add_hook("build_forumbits_forum_hideonindex", "hideonindex");
$plugins->add_hook("build_forumbits_forum", "hideonindex");



RE: Diverse vragen - koenwi - 10-01-2013 02:51 PM

Het staat er toch net hetzelfde: De 2de regel in je citaat is toch identiek de regel die je moet vervangen?
De 1ste regel staat in comment omdat die van de originele plugin was, maar niet werkte omdat dat voor een oudere versie van mybb geschreven is.