MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-01-2013 02:58 PM

Duidelijk!

,1 toegevoegd, bestandje overschreven maar gasten zien nog steeds alle categorieen.


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-01-2013 05:32 PM

En de instellingen staan nog correct van de hideonindex plugin? Want ik heb de SEO plugin ook even op mijn testforum geïnstalleerd en daar werken ze momenteel wel samen.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-01-2013 06:35 PM

De instellingen waren compleet verdwenen Huh

Weer ingeladen en de plugin werkt weer, net als SEO.

Wellicht toch ergens een conflict tussen deze 2 plugins. Ik zal het eens in de gaten houden. Draai jij het testforum lokaal of online koen?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-01-2013 07:02 PM

Als je de plugin uit- en inschakelt worden de gegevens verwijderd.

Daarin zit het verschil met een plugin die je kan installeren & verwijderen, en één die je enkel kan in- & uitschakelen:
- Bij een plugin die je kan installeren, zullen de instellingen over het algemeen bewaard blijven als je deze uit- en inschakelt. Enkel bij het verwijderen zijn de instellingen weg.
- Bij een plugin die je enkel kan inschakelen, zijn de instellingen weer weg bij het uitschakelen.

De testomgeving staat online (dan heb je ook altijd dezelfde serverconfig), maar is wel volledig afgeschermd. Als je veel dingen uitprobeert is dat ontzettend handig. Als daar bv. de lay-out van het forum kapot is kan dat geen kwaad. Maar in een productie omgeving mag het niet zijn dat bv. een plugin problemen geeft en dat bezoekers kost.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-01-2013 07:31 PM

(10-01-2013 07:02 PM)koenwi schreef:  Als je de plugin uit- en inschakelt worden de gegevens verwijderd.

Daarin zit het verschil met een plugin die je kan installeren & verwijderen, en één die je enkel kan in- & uitschakelen:
- Bij een plugin die je kan installeren, zullen de instellingen over het algemeen bewaard blijven als je deze uit- en inschakelt. Enkel bij het verwijderen zijn de instellingen weg.
- Bij een plugin die je enkel kan inschakelen, zijn de instellingen weer weg bij het uitschakelen.

Dat is wel heel handig om te weten. Mogelijk heb ik de plugin gisteravond bij de serverfout even uitgeschakeld gehad om te kijken waar de fout zat. Leerzaam Wink


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-02-2013 04:50 PM

Andere vraag, beveiliging:

Wat ik nu heb gedaan is een stuk of 3 plugins geinstalleerd tegen spambots, een volledige ftp backup gemaakt van de website en van het forum op usb stick en elke nacht een automatische backup van de sql database via een plugin van MyBB. Zie ik nog ergens iets over het hoofd?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-03-2013 10:47 AM

Klinkt alvast goed.

Het kan al zijn dat je dat ook al gedaan hebt:
- Bij instellingen => algemeen, zou je nog bij 'Captcha-afbeeldingen gebruiken' kunnen kiezen voor recaptcha. Die is iets sterker normaal dan die van Mybb.
- Je kan een fake admin cp installeren. Als iemand dan probeert in te loggen op de standaard locatie krijg je daar een berichtje van.

- Af & toe je backup eens uittesten. (misschien gewoon lokaal ergens) Er zijn veel dingen die alsnog problemen kunnen geven soms, en het is fijn als je daar op voorhand een oplossing voor hebt, dan als je dat op het moment zelf moet gaan uitzoeken. En werkt alles: zoveel te beter, dan is het maar een paar minuutjes dat je eraan kwijt bent.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-03-2013 12:54 PM

Vreemd!

Met of zonder captcha of recaptcha, komt het forum met de volgende melding terug:

Your email or IP address matches that of a known spammer and therefore you cannot register here. If you feel this is an error, please contact the administrator or try again later.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe is dit op te lossen? Ik heb meerdere IP adressen geprobeerd en het aantal IP adressen op 4 gezet.


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-03-2013 12:58 PM

Dat is de stopforumspam plugin, je kan altijd hier eens kijken of je ip, email,... voorkomt op hun blacklist: http://www.stopforumspam.com/search
Zorg ook zeker dat je niet op gebruikersnaam controleert.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-03-2013 01:33 PM

Verbluffend!

Stopforumspam plugin staat inderdaad geinstalleerd. Bovenste vinkje (gebruikersnaam) weggehaald en nu is registreren wel mogelijk.

Nu, we toch bezig zijn. Ik kreeg de volgende melding van iemand die toegang heeft:

Citaat:Geootje,

AWS heeft zojuist een reactie geplaatst op een discussie waarop u zich hebt geabonneerd op GeoLeaks. Deze discussie heeft als onderwerp: xxxxxxxxxxxxx

Hieronder volgt het begin van deze reactie:
------------------------------------------
Even naar onopgelost gezet. De vragen waar xxxxx mee zit daar zit ik ook mee. Bovendien mogen alle c... (bekijk de discussie om meer te lezen)
------------------------------------------

Om deze discussie te bekijken, kunt u naar het volgende adres gaan:
http://www.geoleaks.nl/forum/Thread-GC46...on=newpost

Mogelijk zijn er ook andere reacties geplaatst op deze discussie, maar daarvan zult u geen bericht meer ontvangen voordat u het discussiebord weer hebt bezocht.

Bedankt,
GeoLeaks

------------------------------------------
Afmelden:

als u geen verdere meldingen meer wilt ontvangen van nieuwe reacties op deze discussie, ga dan met uw browser naar het volgende adres:
http://www.geoleaks.nl/forum/usercp2.php...f36a69b223

------------------------------------------


Als ik op de link klik geeft hij een error door,als ik manueel ga kijken op de site is dit bericht wel correct daar erop reactie gekomen is.
Een instelling misschien ?

Als ik zelf op de laatste link klik krijg ik deze melding:

Citaat:

De authorisatiecodes komen niet overeen. Gebruikt u deze functie op de juiste manier? Ga terug en probeer het opnieuw.

Mogelijk omdat ik met een andere username of IP daar heen ga, maar de gebruiker zelf kreeg ook een error.

Enig idee?

En een andere vraag: hoe is de minuten aanduiding in ´wie is online´ plugin aan te passen in uren?