MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-03-2013 09:46 PM

Welke error krijg je als je de 1ste link aanklikt? Is de url de mail verschillend met diegene dat het zou moeten zijn?

Als andere gebruiker ga je sowieso de laatste link niet kunnen openen.
Dat is een beveiliging tegen XSS, dus het is normaal (en goed) dat je daarvoor die melding krijgt.

Bij index.lang.php => online_note, vind je de vertaling van de 'wie is online'. Je zou daar bv. de {3} minuten kunnen vervangen door 1 uur.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-03-2013 10:32 PM

In het bericht van de gebruiker werkt de eerste link inderdaad wel, maar hier op het forum niet. Daar is niets mis mee. Ik wacht het wel even af.

Fake admin cp heb ik nog geinstalleerd, de admin map veranderd en de wijziging aangebracht in config.php. Dit is wel een geniale plugin moet ik zeggen! Als ik in nu de oude url in geef, komt het inlogscherm die netjes mijn inloggegevens niet accepteert, maar wel de mogelijkheid geeft om het wachtwoord op te vragen. Hier geef ik een ander mailadres in en krijg dan deze melding terug:

Citaat:U hebt geen geldig e-mailadres opgegeven.
Other things to try:

etc etc

Ik weet niet of dit zo hoort? Verder zou het handig zijn als ik op mijn eigen mailadres hier een melding van krijg met welk mailadres is gebruikt voor deze poging en wellicht een IP adres. Is dit een mogelijkheid?

EDIT: ik was even te snel Wink

In de spambox zit nu wel een mail met 2 linkjes om het wachtwoord te resetten inclusief aktivatiecode. Wat moet ik hiermee?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-03-2013 10:53 PM

Als je je wachtwoord niet wil resetten kan je die gewoon negeren. Als je de url aanklikt wordt je wachtwoord gereset en krijg je nog een mail met een nieuw wachtwoord.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-04-2013 07:29 PM

Schiet me toch wat te binnen: is een cookie control verplicht op een forum?

Zo ja, is daar iets van voor MyBB?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-05-2013 11:10 AM

Een pure mybb installatie maakt enkel gebruik van functionele cookies die altijd geplaatst mogen worden. Indien je gebruik maakt van externe advertising of analytics bedrijven, like-knopjes,... zou je hiervan een melding moeten maken. In Nederland moet er voor de laatste groep (behalve analytics als je ze niet deelt sinds kort dacht ik) op voorhand toestemming gevraagd worden, dus nog voor de cookie geplaatst wordt. Dat is iets wat de software moeilijk kan regelen, wegens dat je banners overal op het forum kan plaatsen en de cookie tegenhouden in die code zelf moet gebeuren.

Voor zover heel die wetgeving te volgen is natuurlijk. Je hebt sites zoals http://civicuk.com/cookie-law/cookie_configuration_v5 die zo'n boodschap kunnen laten tonen en waarvan je de tekst ook kan aanpassen.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-05-2013 06:01 PM

Ik heb een vraag over het eigen profiel van gebruikers. In gebruiker verwerken is er een mogelijkheid om de eigen gebruikerstitel aan te passen, alleen is het niet de bedoeling dat de gebruiker dat kan, maar alleen door administrators. Is dat te veranderen?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-05-2013 06:14 PM

Bij gebruikers & groepen => groepen (menu links) => *groep* => tab: 'gebruikers & rechten', kan je 'Leden mogen eigen gebruikerstitel gebruiken' uitvinken.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-06-2013 01:38 PM

(10-03-2013 09:46 PM)koenwi schreef:  Bij index.lang.php => online_note, vind je de vertaling van de 'wie is online'. Je zou daar bv. de {3} minuten kunnen vervangen door 1 uur.

Dit is me nog niet duidelijk Wink

Stel, ik wil zien hoeveel en welke gebruikers er de afgelopen 24 uur online zijn geweest, hoe wordt dan deze regel:

Citaat:$l['online_note'] = "{1} {2} actief in de afgelopen {3} minuten ({4} {5}, van wie {6} onzichtbaar, en {8} {9}).";

??


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-06-2013 03:52 PM

Die 24u moet je instellen bij instellingen => Pagina Wie is er online.

Als je dan de tekst wil wijzigen dat er 1 dag of 24 u staat ipv in minuten, dan kan je de regel aanpassen in:
"{1} {2} actief in de afgelopen 24 uur ({4} {5}, van wie {6} onzichtbaar, en {8} {9}).";

Maar de tekst staat dus volledig los van de functionaliteit. Als je er 24 u schrijft maar je laat de instelling op een paar minuten staan, zullen nog altijd enkel de leden van die paar minuten weergeven worden.

Je hebt ook plugins zoals: http://mods.mybb.com/view/online-today-1.2.2
die het aantal online leden op een dag laten zien. Dan krijg je zoiets als bij ons dat je ziet wie er nu op het moment online is en ook wie er vandaag online geweest is.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-06-2013 04:36 PM

(10-06-2013 03:52 PM)koenwi schreef:  Die 24u moet je instellen bij instellingen => Pagina Wie is er online.

Als je dan de tekst wil wijzigen dat er 1 dag of 24 u staat ipv in minuten, dan kan je de regel aanpassen in:
"{1} {2} actief in de afgelopen 24 uur ({4} {5}, van wie {6} onzichtbaar, en {8} {9}).";

Gedaan, alleen krijg ik nu de actuele status te zien wie er op dat moment online is. Gaat iemand offline dan verdwijnt zijn naam uit de lijst. Ik wil dus een overzicht hebben wie er de afgelopen 24 uur online is geweest. Is dat ook in te stellen?