MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-10-2013 10:19 AM

Staat bij instellingen => algemeen, 'E-mailadres beheerder' & 'Reactieadres e-mailberichten van discussiebord' ingevuld?


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-10-2013 11:27 AM

Jawel, alleen met (at) ipv een @, dus even aangepast.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-11-2013 09:57 PM

Vreemd!

Ik heb het forum nu open gezet en zie toch een hoop gebruikersnamen staan in de BeheerdersCS, maar niet in de lijst onderaan het forum. Ook iemand die meldt dat er geen activeringsmail is aangekomen, ik zie degene wel als gebruiker via BeheerdersCS, maar weer niet in de lijst onderaan, terwijl het account weer wel geaktiveerd lijkt te zijn .... zonder bevestigingsmail? Zo zijn er toch een aantal registraties die niet goed lijken te gaan. Misschien een idee wat er aan de hand is? Andere registraties verlopen weer vlekkeloos.


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-11-2013 10:50 PM

Moeilijk om te onderzoeken met beperkte rechten. Maar, jij kan onzichtbare gebruikers zien in de wie is online?
En hebben ze echt geen mail gehad of zit het gewoon in hun spambox of een foutief mailadres? Want die dingen merk ik nog vaak.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-11-2013 11:07 PM

Ik heb even een test accountje gemaakt en krijg ook geen activatiemailtje van het forum terug, Direkt aktiveren werkt dan weer wel. Op zich heel vreemd, ik heb het forum vanmorgen open gezet voor registraties en ben een tijd weg geweest. Tot eind van de middag lukten ze wel en in de avond niet ... zonder aanwezig te zijn. Wellicht iets via de server?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-11-2013 11:20 PM

Staat er een max. aantal mailtjes op je server account? (Ik heb al hosters gekend met een belachelijk lage hoeveel mailtjes dat verzonden mocht worden.) Ontvang je nog andere mailtjes van het forum, want anders zou dat inderdaad een mogelijk probleem kunnen zijn. Je kan dit eens testen: http://docs.mybb.com/Help-Mail.html

Als het dat is zou je bij de mailinstellingen ook instellen om via smtp mails te versturen en dit dan bv. via een gmail account te doen.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-12-2013 09:30 AM

Ik heb de vraag even neergelegd bij de hoster, maar wat ik her en der begrepen heb zit hier inderdaad een limiet in van 20. Veel te weinig voor een beetje lopend forum natuurlijk. Het gaat om een shared hosting pakket. Aktiveren heb ik maar even op automatisch gezet, niet ideaal maar ik heb nu geen andere keus. Andere mailtjes van het forum krijg ik niet, dus dat is het probleem niet.


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-12-2013 10:02 AM

Ja, met zo weinig mailtjes kan je inderdaad niet veel beginnen. Je kan best bij instellingen => mail, kiezen voor smtp en de mails laten versturen via een andere partij. Als er mensen abonnementen hebben met mail of PB's met mail waarschuwing, verbruiken die natuurlijk ook al mailberichten op. Dus je moet er toch wel wat kunnen versturen.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-12-2013 10:44 AM

Dat is een optie, maar kan ik de waarschuwing per mail niet permanent uitschakelen voor iedereen, zodat het alleen per PB gaat?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-12-2013 08:41 PM

Dat kan ... als je in de sjablonen de mailopties weghaalt en een query uitvoert om bij de bestaande leden die opties indien nodig uit te vinken.