MyBB Nederland
Diverse vragen - Afdrukversie

+- MyBB Nederland (http://mybbnederland.nl)
+-- Forum: MyBB Hulp (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene hulp (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Discussie: Diverse vragen (/showthread.php?tid=291)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-12-2013 09:20 PM

Kan je misschien wat specifieker aangeven dat de bedoeling is?


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-12-2013 10:48 PM

Dusja: je moet dan manueel de knop weghalen naar mail versturen, de opties uit het gebruikersCS en bij het inschrijven weghalen,.... in de sjablonen van je thema.

Wat je juist allemaal concreet moet weghalen wil ik tegen morgen wel bekijken. Maar ik post het eerst om te horen of je dit als een mogelijke oplossing ziet, voor ik alles ga zoeken voor niets.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-13-2013 07:11 AM

Duidelijk koen! Andere optie is aan SMTP te gaan sleutelen. Als dat eenvoudiger is en de mailfunktie onbeperkt kan laten funktioneren heeft dat uiteraard de voorkeur. Ik heb gekeken bij de instellingen daar, maar begrijp niet welke waardes daar ingegeven moeten worden. SMTP is helemaal nieuw voor me.


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-13-2013 11:06 AM

Ik zou in iedereen geval eerst proberen de mailfunctie te behouden. Blijven er problemen kan je het er nog altijd uithalen.

Voor Gmail kan je dit eens proberen:
Instellingen: smtp
Hostname: smtp.gmail.com
Port: 465 OF 587
Gebruikersnaam: xxxx@gmail.com
wachtwoord smtp server: xxxxxx (wachtwoord gmail)
versleuteling: ssl OF TLS

Er staat 2x OF, je kan eens proberen met 465 & ssl of 587 & TLS. Stuur dan eens een mail, bij hulpmiddelen & onderhoud => Systeemlogboek voor e-mail, zie je indien er een probleem is een logje staan.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-14-2013 12:09 PM

Klopt, alle 4 de mogelijkheden geprobeerd en in het logboek staat na iedere poging:

Citaat:Unable to connect to the mail server with the given details. Reason: 110: Connection timed out

??


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-14-2013 12:34 PM

Ik zal eens gaan kijken wat je allemaal moet aanpassen dan om de mailfunctie eruit te halen of je kan misschien op termijn ook uitkijken naar een host waar je meer mails bij kan verzenden. In Nederland zijn er ook redelijk wat partijen waar je voor dezelfde prijs redelijk wat krijgt.


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-14-2013 01:06 PM

De mailfunktie eruit halen lijkt me niet de oplossing. Er wordt nu al om gevraagd ivm het abonneren op onderwerpen en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb poort 25 SSL nog geprobeerd, zonder resultaat. ID header er nog uitgehaald, maar ook geen resultaat. Wellicht een aanpassing in het Google account zelf?


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-14-2013 02:09 PM

Ik heb het nu werkend gekregen via de smtp server van de provider. Mail wordt verzonden en komt ook aan.

In het systeemlogboek staan nog wel de 2 volgende meldingen:

The SMTP server does not support any of the AUTH methods that MyBB supports.

MyBB was unable to authenticate you against the SMTP server.

De versleuteling moet uit staan. Het aantal mails per dag is nog maar afwachten Wink


RE: Diverse vragen - koenwi - 10-14-2013 02:50 PM

Hopelijk heb je daar meer geluk mee en kan je daar meer mails mee verzenden. Smile


RE: Diverse vragen - GeoLeaks - 10-15-2013 07:58 AM

In ieder geval zeker meer dan 20 Wink

Ik ontdekte nog een schoonheidsfoutje:

Wij maken veel gebruik van de moderator funktie Verplaatsen. Bovenin het forum staat de plugin Recente forumberichen. Als er een onderwerp wordt verplaatst van de ene categorie naar de andere categorie dan komen beide berichten bij de Recente forumberichten te staan. Het oudste bericht bestaat alleen niet en de laatste (dus de verplaatste) bestaat wel. Is daar een oplossing voor, zodat alleen het verplaatste bericht zichtbaar is?