Het is nu 04-28-2024, 05:53 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diverse vragen
09-07-2013, 09:19 PM
Bericht: #51
RE: Diverse vragen
(09-07-2013 09:09 PM)GeoLeaks schreef:  Gasten kunnen het bericht niet lezen, terwijl geregistreerden leden de berichten niet kunnen lezen.

Bedoel je dat gasten wel de titel mogen lezen, maar niet het bericht? Of alles mogen lezen in de feed, maar niet op het forum of..?
Opzicht is er veel mogelijk. Als je graag melding maakt van alle berichten (ipv enkel nieuwe discussies), moet de feed toch aangepast worden.

Ik vrees alleen dat onderscheid maken tussen leden en gasten moeilijk gaat zijn, omdat je website de feed ophaalt en niet de bezoeker. We kunnen wel makkelijk je website extra rechten geven, zodat iedereen in de feed alle berichten ziet, maar enkel leden kunnen ze dan lezen op het forum. Maar het onderscheid al maken op je website, vraagt wat meer werk of andere oplossingen dan werken met de feed.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-07-2013, 10:04 PM
Bericht: #52
RE: Diverse vragen
(09-07-2013 09:19 PM)koenwi schreef:  Bedoel je dat gasten wel de titel mogen lezen, maar niet het bericht? Als je graag melding maakt van alle berichten (ipv enkel nieuwe discussies), moet de feed toch aangepast worden.

Klopt, gasten mogen in de feed wel de berichten zien die er nieuw geplaatst worden, maar niet daadwerkelijk na een klik op het linkje de inhoud van het bericht kunnen inzien. Ik zou niet weten hoe de website lid zijn kunnen worden van het forum, omdat beiden naast elkaar draaien en niet geintegreerd zijn. Voor mij was het een reden om juist niet voor een Joomla forum te kiezen, omdat dat een wirwar aan conflicten opleverde.

De rss module staat nu zo ingesteld dat alleen het onderwerp weergegeven wordt en niet de inhoud van het bericht.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-07-2013, 10:13 PM
Bericht: #53
RE: Diverse vragen
Op basis van bv. het ip van je server en een unieke code die je meegeeft met de link naar de RSS pagina, kan je je site extra toegang geven zonder dat andere mensen berichten kunnen lezen als ze die pagina zouden bezoeken.

Ik zal morgen eens kijken achter een script of plugin en het hier posten.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 10:39 AM
Bericht: #54
RE: Diverse vragen
Heel graag, ik ben benieuwd of dit gaat lukken Wink
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 10:48 AM
Bericht: #55
RE: Diverse vragen
Hieronder vind je een bestand dat alle nieuwe berichten zal tonen (met dank aan querschlaeger), dus ook diegene die niet zichtbaar zijn voor gasten. Je plaatst dit op je forum (je mag het ook een andere naam geven). De pagina geeft enkel iets weer aan je website, gewone bezoekers krijgen een witte pagina en kunnen de url dus niet misbruiken.

Bovenaan in het bestand vind je volgende regel terug:
if($session->ipaddress=='12.34.56.78' && $mybb->input['code']=='123')
- Het ipadres (12.34.56.78) vervang je door het ip van je server.
- de code (123) vervang je door een code die alleen jij weet.

Bij de reader op je website, vervang je de url door de nieuwe:
Als het eerst: http://mybbnederland.nl/syndication.php?...7&limit=15 was, maak je daar dus dit van:
http://mybbnederland.nl/syndication2.php?fid=6,7&limit=15&code=123
(waarbij je syndication2 vervangt door de naam dat jij aan het bestand gegeven hebt en 123 door de nieuwe code.)


Bijlagen
.php  syndication2.php (Grootte: 5.01 KB / Aantal keer gedownload: 397)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 04:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-08-2013 om 04:08 PM door GeoLeaks.)
Bericht: #56
RE: Diverse vragen
Nog niet werkend:

syndication2.php heb ik niet hernoemd, maar wel het ip adres plus andere code geplaatst. Vervolgens via ftp in de root van de forummap gezet.

Deze url in de module geplaatst, opslaan en refresh.

http://www.geoleaks.nl/forum/syndication...ode=geheim

Maar ik zie niets, ook niet een nieuw bericht in het gastendeel. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 04:06 PM
Bericht: #57
RE: Diverse vragen
Misschien als ip eens 127.0.0.1 proberen of anders het deeltje van het ip eruit laten (is wel minder veiligheid): $session->ipaddress=='12.34.56.78' &&

Als het werkt, terug je code veranderen. (en maak ze echt lang genoeg) Want dat is het 'wachtwoord' van je feed en nu weet heel de wereld dat waardoor iedereen weer toegang heeft tot je berichten als je het ipgedeelte eruit haalt. (vandaar ook dat de pagina van naam veranderen ook een goed idee is.)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 04:22 PM
Bericht: #58
RE: Diverse vragen
Geprobeerd met 127.0.0.1 als ip, maar niets.

Daarna ook $session->ipaddress=='12.34.56.78' && verwijderd, maar ook niets.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 04:32 PM
Bericht: #59
RE: Diverse vragen
Ik krijg nu in ieder geval berichten te zien op je url, dus die geeft wel mooi alles weer.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2013, 04:38 PM
Bericht: #60
RE: Diverse vragen
Welk url gebruik je?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)